توزیع انسولین در ۸۰ داروخانه استان مرکزی

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۵۷۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای دسترسی آسان بیماران دیابتی به انسولین قلمی، ۸۰ داروخانه مجهز به انسولین شده است.
توزیع انسولین در ۸۰ داروخانه استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: بیماران دیابتی می‌توانند داروی مورد نیاز خود را با تصمیمات اتخاذ شده با خیال راحت تهیه کنند.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از کمبود انسولین و دسترسی مصرف کنندگان به این دارو، با نظم و عدالت، برنامه ای در سامانه تیتک طراحی شده است که در صورت اجرای این طرح بیماران می توانند در این سامانه ثبت نام و انسولین مورد نیازشان را تهیه کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه سهمیه داروخانه هایی که انسولین را در سامانه ثبت نمی کنند، دچار اختلال خواهد شد،  خاطرنشان کرد: داروخانه های مشمول این طرح در استان، موظف هستند سهمیه تعییین شده را فقط بر مبنای اطلاعات ثبت شده در سامانه تیتک به فروش برسانند و در صورت تخلف و سرپیچی از قوانین به طور جد با آن ها برخورد می شود.
دکتر علیمرادیان، به کمبود انسولین قلمی در تمام مناطق کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل محدودیت در تعداد انسولین، این دارو تنها به بیماران دارای پرونده پزشکی تحویل داده می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: از تعداد ۸۰ داروخانه مذکور، ۵۰ داروخانه، مرکز توزیع انسولین در اراک است که بیمارن با ارایه کد ملی و نسخه پزشک می توانند داروی خود را دریافت نمایند.


نظر شما :