بستری مبتلایان کرونایی در فراهان به صفر رسیده است

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۹ کد : ۱۵۷۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: تخت های بستری فراهان از بیماران کرونایی خالی شدند.
بستری مبتلایان کرونایی در فراهان به صفر رسیده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمدرضا حجتی افزود: تعداد مبتلا به کووید۱۹ در این شهرستان به صفر رسیده و در حال حاضر هیچ فردی به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری نیست.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مجموع ۱۴۳ نفر در این شهرستان بستری و پس از طی مراحل درمانی مرخص شده اند.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال، ۲ هزار و ۷۵۰ آزماش پی سی آر(تشخیص عفونت) در سطح شهرستان انجام شده که ۶۶۹ مورد از نمونه ها مثبت و اقدامات لازم درمانی نیز انجام شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا از ابتدا تاکنون ۴۷ نفر بوده است، یادآور شد: در حال حاضر شهرستان فراهان از  لحاظ شرایط کرونا در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی امکان تغییر آن وجود دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان همچنین تصریح کرد: کرونای جهش یافته (انگلیسی ) نیز در این شهرستان مشاهده شده و پیش بینی می شود تعداد مبتلایان افزایش یابد.
دکتر حجتی افزود: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، ارتباط تنگاتنگ و تعامل مناسبی بین مسئولان ذیربط وجود دارد و طرح با جدیت پیگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال کم مردم از استفاده از ماسک، مقرر شد "همایش توزیع ماسک خانه به خانه" در شهر خنجین برگزار شود که با توجه به  اقدام مشابهی که در شهر تلخاب برگزار گردید و نتایج رضایت بخشی به دنبال داشت، پیش بینی می کنیم این همایش نیز مورد استقبال مردم قرار گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و عید نوروز گفت: این شهرستان مهمانپذیر بوده و در تعطیلات نوروزی میزان جمعیت به شدت افزایش می یابد، بر همین اساس با موافقت ستاد استانی مدیریت کرونا، باید مبادی ورودی شهرستان را مدیریت و کنترل کنیم.


( ۱ )

نظر شما :