جایگاه پرستاران باید پرقدرت باشد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۵۷۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای بهبود کیفیت خدمات درمانی در مراکز، جایگاه پرستاران باید ارتقاء یابد.
جایگاه پرستاران باید پرقدرت باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هم اندیشی مترون و مدیران خدمات پرستاری، افزود: به منظور تعامل و همکاری سازنده بیشتر،  جایگاه پرستاران باید افزایش یابد و مترون ها نیز ضمن حفظ جایگاه شان، باید به این جایگاه و منزلت، تعصب داشته باشند.
وی اظهار داشت: در سیاست گذاری های کلان و ریل گذاری های دانشگاه، تغییرات تفکری صورت گرفته، که برای اعمال این تغییرات نیاز به تفکر سیستماتیک است و باید دیدگاه افراد از لحاظ تونلی، خارج شود.
وی تاکید کرد: پرسنل تازه نفس و جوان باید از افراد با تجربه و پیشکسوت الگوسازی کنند تا موتور چرخه درمان همواره بدون کوچکترین مشکلی بچرخد.
وی تصریح کرد: استرس یک کار می بایست میان همگان تقسیم شود و بار درمانی تنها روی یک مرکز یا بخش نباشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی از مراکز نقاط تهدیدی وجود دارد که اگر مرتفع نشود، عواقب آن دامن گیر همگان خواهد شد و به همین دلیل نیاز است که نقاط ضعف سال گذشته با دقت شناسایی و برای جلوگیری از ایجاد خلل برای سال آینده، برنامه ریزی شود.
دکتر جمالیان همچنین یادآور شد: اورژانس در هر مرکز، ویترین آن به حساب می آید و همه نگاه ها و قضاوت ها از اورژانس سرچشمه می گیرد که بنابر این علاوه بر تجربه و مهارت کاری، برخورد با بیمار و همراهان و سعه ی صدر پرسنل در این بخش حائز اهمیت است.
متولی سلامت استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و اتفاقات احتمالی این روز و تعطیلات نوروزی و افزایش دید و بازدید و مراجعه به بازار و مغازه ها، احتمال افزایش مراجعین و بارکاری مراکز درمانی نیز وجود دارد که نیاز است برای جلوگیری از شلوغی و سردرگمی، از حالا برنامه ریزی کرد و به فکر بود.
دکتر جمالیان در ادامه به آموزش پرستاران و بروز بودن اطلاعات آنان نیز تاکید کرد و گفت: مطمئنا اطلاعات پرستاران و افزایش آگاهی های آنان موجب بهبود کیفیت خدمات آنان می شود و به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی از این اتفاق، حمایت کرده و تا حد بضاعت آن را انجام می دهد.
وی در پایان از زحمات یکساله پرستاران و جنگیدن در خط اول مقدم جبهه کرونا تقدیر و تشکر کرد.


نظر شما :