تغذیه نامناسب در ابتلا به بسیاری از بیماری ها نقش دارد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۵۷۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۴
کارشناس مسئول تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز جهانی رژیم درمانگران فرصتی مناسبی برای آگاه سازی اقشار مختلف در خصوص تغذیه سالم است.
تغذیه نامناسب در ابتلا به بسیاری از بیماری ها نقش دارد

به گزارش وب دا مرکزی، آیدا غفاری در مصاحبه ای به مناسبت روز جهانی رژیم درمانگر، افزود: تغذیه و رژیم درمانی در ارتقای سلامت افراد اهمیت دارد؛ داشتن تغذیه صحیح در روند بهبود بسیاری از بیماری ها امری ضروری می باشد؛ داشتن وزن ایده ال از مهمترین معیارهای سلامتی به شمار می آید.
وی اظهار داشت: رژیم درمان گران متعهد به بهبود سلامت عموم مردم و بیماران هستند؛ ۹ مارچ روز جهانی رژیم درمانگر می باشد، بزرگداشت چنین روزی بطور رسمی به منظور بالا بردن آگاهی و برانگیختن عزم رژیم درمان گران برای ارائه هر چه بهتر خدمات تغذیه در سطح جامعه و همچنین افزایش آگاهی و شناخت جامعه نسبت به رژیم درمان گران بنا شده است.
وی افزود: کارشناسان تغذیه در مراکز درمانی مختلف با تدوین برنامه های غذایی سالم و منحصر به فرد برای هر بیمار از جمله بیماران جراحی، سوختگی، قلبی و عروقی و...سعی وافر در بهبود بیماران دارند.
وی تاکید کرد: بدون تغذیه سالم بدن نمی تواند فرآیند رشد و بازسازی سلولی را به خوبی انجام دهد.
وی ضمن اشاره به چاقی تحت عنوان یک معضل و سرمنشا بیماری های غیر واگیر، گفت: با اصلاح برنامه غذایی زیر نظر رژیم درمانگران و پیروی مستمر از آنها، علاوه بر پیشگیری از بیماری ها که به دلیل چاقی رخ می دهند، می توان زندگی پویا و شادمانی داشت.


( ۱ )

نظر شما :