نقش پر رنگ اتوبوس آمبولانس ها در بحران ها و اتفاقات پر ازدحام

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۹ کد : ۱۵۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۳
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: اتوبوس آمبولانس ها نقش برجسته ای در ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به خصوص در مواقع بحرانی و اتفاقات با تعداد مصدومیت بالا دارند.
نقش پر رنگ اتوبوس آمبولانس ها در بحران ها و اتفاقات پر ازدحام

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسن نوری که برای شرکت در جلسه هماهنگی تحویل ناوگان اتوبوس آمبولانس های ساخت داخل به اورژانس کشور به اراک سفر کرده بود، افزود: اتوبوس آمبولانس بخشی از بدنه مهم عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی می باشد و در ارائه خدمات به مردم عزیز به ویژه در بحران ها و فوریت ها نقش آن بارز تر است.
وی اظهار داشت: اورژانس کشور برای تکمیل ناوگان عملیاتی خود در حال خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس است که امروز برای انجام مناقصه و مرحله دوم این واگذاری و ایجاد هماهنگی های بیشتر به اراک سفر کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: با آماده شدن این ۲۰ دستگاه، بخشی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک و بخش دیگر نیز به سایر نقاط کشور منتقل می شود.
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور همچنین تصریح کرد: این نوع آمبولانس ها در مراسم های پر ازدحامی چون اربعین حسینی، راهپیمایی ها و مراسم های مختلف نقش مهمی دارند.
نوری گفت: عملیات ساخت این آمبولانس ها در دو مرحله که بخشی مربوط به تامین شاسی و خودرو و بخش دیگر نیز مربوط به تبدیل و تجهیز خودرو به اتوبوس آمبولانس می باشد.
وی با اشاره به اینکه اولین نمونه اتوبوس آمبولانس ساخته شده را هفته آینده تحویل خواهیم گرفت، تاکید کرد: با تعیین برنده مناقصه در فاز اجرایی تبدیل خودروها به اتوبوس آمبولانس، امیدواریم این ۲۰ دستگاه هرچه زودتر تکمیل و به چرخه درمانی و اورژانسی کشور که در حال حاضر ۶۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس است، افزوده شود. 
وی در پایان از تلاش ها و پیگیری های مستمر رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و معاون پشتیبانی و دیگر همکاران برای به ثمر نشستن این قرارداد تشکر کرد.


( ۲ )

نظر شما :