تامین دارو در ایام نوروز

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۵۸۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروهای مورد نیاز مراکز درمانی استان مرکزی در ایام نوروز تامین شده است.
تامین دارو در ایام نوروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با تامین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها در سطح استان، هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
وی اظهار داشت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری صد‌در‌صد برنامه‌ عملیاتی که از طریق سازمان غذا و دارو برای این حوزه تبیین شده را اجرایی کرده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به شیوع کووید۱۹ در بحث تامین و توزیع دارو مشکل خاصی وجود نداشت و طبق برنامه ستاد کرونا تمام مراکز دولتی، داروهای مورد نیاز بیماران را به صورت صددرصد تامین کردند و هیچ بیماری به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشد.
دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: در سالجاری بیش از ۱۰۰ درصد محصولاتی که در حوزه استان مرکزی تولید می‌شوند، برچسب‌گذاری شده و راهنمای تغذیه‌ای بر آنها درج شده، همچنین طرح پی ام اس که کنترل موادغذایی و آرایشی پرمصرف در سطح عرضه است، اجرا شده و تا سه ماهه سال آینده نیز ادامه دارد، در همین راستا نمونه‌برداری این طرح انجام شده و با مواردی که با استانداردها انطباق نداشتند برخورد قانونی صورت گرفته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در کل کشور با مشکل بدهی به شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی مواجه هستند، اما دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیریت صحیح منابع درآمدی و هزینه‌کرد صحیح، مطالبات دارویی را تسویه کرده و در حال حاضر از لحاظ حجم بدهی دارو در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: فعالیت حوزه‌های نظارت بر مواد غذایی، دارو، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و اداره تجهیزات پزشکی به صورت مجزا از ۲۵ اسفند شروع شده و بازرسی‌ها تا دو روز بعد از تعطیلات ادامه دارد و تقریبا در تمام روزهای تعطیل کشیک این حوزه ها دایر است و به صورت روتین بازرسی سرزده از مراکز انجام می‌شود، چنانچه مواردی نیاز به انجام آزمایش فوری داشت، مسئولین کشیک آن را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته از داروخانه‌ها تنها یک یا دو درصد متخلف بودند، همچنین در بخش گرانفروشی و عرضه قاچاق نیز  این میزان حدود یک درصد است.


نظر شما :