کمپین نه به سفرهای نوروزی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۵ کد : ۱۵۸۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جهت قطع زنجیره کرونا ایام نوروز از مسافرت پرهیز می کنیم.
کمپین نه به سفرهای نوروزی

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی، به مناسبت روزهای پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز افزود: حدود یک سال از آغاز اپیدمی سهمگین کرونا می گذرد و این تجربه یکساله به ما ثابت کرده که رفتار ویروس کرونا به رفتار مردم بستگی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیدایش سوش های جدید و عادی انگاری بعضی از مردم کمپین نه به سفرهای نوروزی راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: از هم استانی های گرامی خواهشمندیم تا با پیوستن به این کمپین دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه بهداشت و درمان را یاری نمایند تا بتوانیم از صعود مجدد آمار ابتلا و مرگ و میر بکاهیم.

قربانی تصریح کرد: وجود مشقات فراوان برای مردم از زمان شیوع این ویروس را عمیقاً درد می‌کنیم، اما ما شاهد رنج‌های کادر بهداشت و درمانی هم هستیم که نه‌ تنها مسافرت نمی روند بلکه، گاها از دیدار خانواده خود نیز محروم هستند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند، نوروز امسال نیز مانند سال گذشته به مسافرت نخواهند رفت، پس توقع داریم مردم نیز به تبعیت از رهبر فرزانه، از مسافرت های نوروزی چشم پوشی کنند تا شاهد آخرین روزهای گرفتاری با کرونا ویروس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط تهدید که مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی را به شدت نگران کرده سفرهای نوروزی است، چرا که با رفتن به سفر امکان رعایت پروتکل های بهداشتی به حداقل رسیده و از طرفی شرایط استان ها با یکدیگر متفاوت است و به راحتی ویروس از نقطه‌ای به نقطه دیگر از کشور گردش کرده و بی‌رحمانه سلامت مردم را تهدید می‌کند و ممکن است متاسفانه جان بسیاری را نیز به راحتی بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: سفر نوروزی کرونا واقعا با چه قیمتی ارزش دارد؟ تعطیلات عید را با حوادث جبران ناپذیر و تهدید سلامتی گره نزنیم، به راستی پس از اتمام کرونا پشیمانی از دست دادن عزیزانمان به خاطر در خانه نماندن و سفر کردن چقدر ارزش دارد؟ آیا راه برگشتی برای ما وجود دارد؟ شاید با پاسخ به این سوال ها بتوانیم خودمان را آگاه سازیم و به خاطر حفظ سلامتی که یک نعمت و موهبت الهی بوده، خودمان را در معرض خطر قرار ندهیم.


نظر شما :