افزایش صد در صدی مجموع تخت های ویژه استان مرکزی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۵۸۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا چند سال آینده مشکل کمبود تخت در حوزه بخش‌های ویژه برطرف خواهد شد.
افزایش صد در صدی مجموع تخت های ویژه استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مصاحبه با روزنامه کار و کارگر افزود: شیوع و همه گیری ویروس کرونا و بحرانی که با خود به همراه آورد، باعث نشد تا  از رسیدگی و تقویت بخش های دیگر غافل بمانیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر تقویت حوزه های مختلف درمانی در شهر اراک، رفع چالش های سایر شهرستان ها نیز برای ما اهمیت بسزایی داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همت خیرین در شهرستان های دلیجان و خنداب بخش دیالیز بهره برداری و مرکز تصویربرداری کمیجان و خنداب و آزمایشگاه کمیجان نیز  تقویت گردیده و بروزرسانی شده است، همچنین برای تمامی شهرستان‌های استان دستگاه ونتیلاتور خریداری شده است.

وی تاکید کرد: در کنار تجهیزات بروز و پیشرفته تامین نیروهای تخصصی در تمامی شهرستان ها لازم‌الاجراست که با لطف خداوند و پیگیری مسئولین این اقدام مهم صورت گرفته است و چالشی در خصوص متخصصین اصلی از جمله داخلی، جراحی، زنان و بیهوشی در شهرستان‌های استان به چشم می‌خورد و همچنین در خود شهر اراک نیروهای فوق تخصصی ارزشمندی به چرخه درمان اضافه گردیدند که نیازی به ارجاع بیماران به سایر شهرستان‌های مجاور نباشد.

دکتر جمالیان گفت: بیمارستان امیرکبیر تنها سانتر و مرکز روانپزشکی با کمبود تخت مواجه است که به همین منظور مرکز هاشمی سنجانی با اضافه نمودن ۷۰ تخت دیگر (در کنار ۴۰ تخت قبلی) وارد چرخه درمان می شود.

وی یادآور شد: مگا NICU با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان مجهز شد و این کمبود در بخش دولتی رفع گردید.

متولی سلامت استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه در روزهای اوج بحران کرونا بسیاری از بیمارستان ها با مشکل کمبود اکسیژن مواجه بودند، خاطرنشان کرد: حمل و نقل کپسول های اکسیژن علاوه بر دشواری، دارای مخاطرات زیادی بود که  خوشبختانه به لطف خداوند و تلاش شبانه روزی، در حال حاضر تمامی مراکز درمانی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: همچنین به دلیل استهلاک و قدمت بالا، مرکز تصویربرداری بیمارستان امیرکبیر اراک را به بروزترین دستگاه دنیا مجهز کرده و با خریداری و نصب یک دستگاه ام آر آی و دو دستگاه سی تی اسکن در این مرکز درمانی، مردم استان می توانند خدمات مناسب و مطلوبی در این مرکز دریافت نمایند.


نظر شما :