خدمت رسانی در ایام نوروز

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۵۸۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمت رسانی به مردم در روزهای تعطیل بدون وقفه ادامه خواهد داشت.
خدمت رسانی در ایام نوروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: شیوع ویروس کرونا باعث نشد تا از دیگر بخش ها و ارائه خدمات غافل شویم و تلاش می کنیم تا همین روند را در تعطیلات نوروزی نیز ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شدیدا به هموطنان خود توصیه می کنیم تا حد امکان از دید و بازدیدهای حضوری پرهیز کرده و از طریق فضای مجازی این آیین حسنه را به جای بیاورند و اگر به هر دلیلی قصد حضور در منزل یکدیگر را دارند، حتما به تعداد متناسب افراد با فضا و همچنین تهویه مناسب و استفاده همگی از ماسک و دیگر شیوه نامه های بهداشتی توجه نمایند.

متولی سلامت استان مرکزی به اتفاقات تلخ چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد محترقه در هیچ کجای آیین باستانی ما اشاره نشده و افزایش بی رویه استفاده از این گونه مواد تنها ناشی از سودجویی برخی افراد و دلالان است.

وی تاکید کرد: کادر درمان که خود را وقف مبارزه با این بیماری مهلک کرده است دیگر تاب و توانی برای افزایش بار مراجعات در آخرین چهارشنبه آخر سال ندارد پس بنابراین از هم استانی های عزیز به خصوص جوانان و نوجوانان تقاضا می کنیم که رعایت حال مدافعان سلامت را بکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به آغاز واکسیناسیون علیه این بیماری اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن در استان مرکزی، مطابق پروتکل ملی خواهد بود و هیچ واکسنی خارج از ضوابط تزریق نشده و نخواهد شد.

وی ادامه داد: با تحویل نوبت بعدی واکسن، طبق مصوبه ملی، افراد سالمند مستقر در آسایشگاه ها، مراکز اقامتی و بهزیستی و پس  از آن جانبازانی مشکلات ریوی دارند و سپس مابقی افراد پرخطر، کادر بهداشت و درمان و به تدریج افراد عادی واکسینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار بیشتر از واکسیناسیون است و از طرفی پیدایش سویه های جدید و عدم اطلاعات کافی در خصوص آنها، اهمیت رعایت کامل و دقیق بهداشت را دو چندان می کند.

دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر مدیریت مراجعه به بازار، خرید و موکول کردن آن به ساعات خلوت، گفت: حتماً هنگام خروج از منزل ماسک بزنید و از ازدحام و تجمع اطراف دست فروشان به شدت پرهیز  کنید.


نظر شما :