برنامه ریزی برای سفر، برنامه ریزی برای به خطر انداختن سلامتی است

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۹ کد : ۱۵۹۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق تحقیقات هرگونه مسافرت حتی با وجود وسیله نقلیه و اسکان شخصی بیش از ۳۰ تهدید برای سلامتی به همراه دارد.
برنامه ریزی برای سفر، برنامه ریزی برای به خطر انداختن سلامتی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در برنامه تلویزیونی پزشک شما با تاکید بر رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمع و مسافرت افزود: متاسفانه برخی از هموطنان گمان می کنند که اگر در اسکان های شخصی، سکنی گزینند خطری آن ها را تهدید نمی کند که باید گفت این باور غلط است و بیش از ۳۰ فرآیند تهدیدآمیز در خوشبینانه ترین حالت، سلامت افراد را به مخاطره می اندازد.

وی بیان کرد: مهمترین مکان هایی که می تواند سلامتی افراد را در این ایام به خطر بیندازد، پمپ بنزین ها، سالن های غذاخوری، سرویس های بهداشتی و نمازخانه های میان جاده ای است که تقریبا هیچ نظارت جدی و مستمری بر آن ها صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: مسمومیت غذایی ناشی از سرو غذا در سالن های غذا خوری بین جاده ای همواره یکی از دغدغه های مجموعه بهداشت و درمان بوده که امسال با توجه به ادامه دار بودن بحران کرونا و البته واریانت های جدید آن نگرانی های ما در این حوزه دوچندان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه طبق سیاست گذاری های کلان کشوری، امکان سفر با وسایل نقلیه عمومی در صورت داشتن تست منفی و طبق رنگ بندی شهر ها، وجود دارد گفت: با وجود این به هم استانی های عزیز گوشزد می کنیم، عاقلانه ترین تصمیم پرهیز از هرگونه سفر خارج یا داخل استانی است.

دکتر جمالیان همچنین ادامه داد: به دلیل سرعت گردش و انتقال سریع نوع جهش یافته این ویروس(انگلیسی) و محدود بودن تجهیزات و امکانات استان ها، از مردم می خواهیم تا نوروز امسال را نیز در خانه بمانند و از رفتن به مسافرت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: این بیماری در مرحله موج چهارم خود قرار دارد و آغاز آن به رعایت مردم بستگی دارد و باید گفت کمی صبر و رعایت پروتکل ها و تحمل سختی ها بهتر از بروز عواقب جبران ناپذیر و ادامه یافتن این بحران و از سرگیری روزهای سخت است.


نظر شما :