اخلاق مداری و سلامت معنوی در کنار علم و تجربه اهمیت دارد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۵۹۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اخلاق مداری و سلامت معنوی در ادارات حرف اول را می زند.
اخلاق مداری و سلامت معنوی در کنار علم و تجربه اهمیت دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ای که با رئیس حوزه های علمیه داشت، افزود: کسانی که دنبال تفرقه و ضربه زدن به دین و کشور هستند، از طریق معنویات و ضربه زدن به آرمان های نظام اسلامی علی الخصوص به نسل جوان وارد شدند.
وی بیان کرد: داشتن اخلاق و معنویت در کنار علم و تجربه حائز اهمیت است و مردم به خصوص کارمندان ادارات باید تلاش  کنند تا این دو خصیصه را با یکدیگر داشته باشند.
وی تاکید کرد: در محیط هایی  مانند دانشگاه علوم پزشکی که با دانشجویان سروکار دارند، برنامه ریزی ها باید به گونه ای سوق داده شوند که ارجعیت منفعت کشور به مسائل مادی به طور مستمر به آن ها گوشزد شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بحث سیاست گذاری های جمعیتی مطرح است و باید در این حوزه آموزش ها و اطلاعات مورد نیاز را به خصوص به  جوامع روستایی ارائه دهیم چرا که بحث کاهش جمعیت در سال های آینده بسیار جدی و نگران کننده است و اگر امروز فکری در این زمینه نشود در آینده با مشکلی جدی مواجه خواهیم شد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: متاسفانه میانگین خودکشی و فوت ناشی از آن در استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر است که این چالش نیز نیاز به مدیریت و ورود کارشناسان علوم دینی دارد. 
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه متاسفانه در چند سال گذشته سقط های غیر قانونی افزایش یافته است، گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود و تعامل و همکاری میان روحانیون و کادر بهداشت و درمان برای یک هدف واحد حرکت کنیم.
وی به کمبود تخت های روانپزشکی در استان اشاره و بر نگهداری دشوار این بیماران تاکید کرد و گفت: افزایش اضطراب در زندگی روزمره و میزان افسردگی به خصوص در بحران هایی نظیر کرونا یکی دیگر از معضلات حوزه سلامت است که روحانیون  و حوزه های علمیه در این زمینه نیز می توانند مفید باشند.
دکتر جمالیان در پایان این جلسه از همکاری و تعامل روحانیون با دانشگاه تقدیر کرد و گفت: حضور پررنگ روحانیون  از روزهای اول اپیدمی کرونا بسیار مفید و موثر بوده است.
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مرکزی هم به وحدت و همکاری بین دستگاه ها برای توسعه همه جانبه اشاره کرد و گفت: دغدغه حوزه بهداشت و درمان دغدغه ما نیز است و در راستای کمک و رفع مشکلات این حوزه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و همگام با حوزه سلامت حرکت خواهیم کرد.
حجت الاسلام طاهری یادآور شد: کرونا با تمام مشکلاتی که با خود به همراه داشت باعث شد بحث رشادت و فداکاری ها جان تازه ای در جامعه بگیرد و روحیه ای دوچندان به مردم تزریق کند.


نظر شما :