رضایتمندی موجود در حوزه سلامت، حاصل تلاش های شبانه روزی است

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۳ کد : ۱۵۹۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر امروز مردم از ارائه خدمات حوزه سلامت رضایت نسبی دارند به خاطر تلاش های شبانه روزی همه واحدها است که باید برای کسب رضایت حداکثری، تلاش ها نیز متمرکز و بیشتر شود.
رضایتمندی موجود در حوزه سلامت، حاصل تلاش های شبانه روزی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در آخرین جلسه با معاونین، مدیران و روسای مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز تابعه در سال جاری، افزود: امسال سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته ایم و شرایط پایداری که در حال حاضر در آن هستیم مدیون زحمات و تلاش های فراوان و شبانه روزی تمام همکاران و پرسنل است.
وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا و بحرانی که با خود به دنبال داشت علاوه بر اینکه فشار بسیار زیادی را به همه بخش های حوزه علوم پزشکی وارد نمود، این موقعیت را برای این مجموعه ایجاد کرد تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی گفت: با وجود شیوع این بیماری و متمرکز شدن اکثر برنامه ها و خدمات برای مقابله با آن، سعی  کردیم از ارائه مابقی خدمات درمانی نیز غافل نشویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه، افزایش صددرصدی تخت های ویژه، بهره برداری مرکز جامع تصویر برداری در بیمارستان امیرکبیر، بروز کردن تجهیزات اتاق عمل، دستگاه شتاب دهنده مرکز درمانی آیت الله خوانساری که در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد و چند اقدام دیگر را از جمله اقدامات مهم در سالجاری برشمرد.
دکتر جمالیان تاکید کرد: یکی دیگر از چالش های علوم پزشکی عدم امکان ارائه خدمات دولتی در بخش دندانپزشکی و توانبخشی بود که با تلاش و پیگیری های فراوان توانستیم با انتقال این دو دانشکده به کلینیک ایثار واقع در خیابان نواب ضمن بهبود و ارتقای فضای این دو دانشکده خدمات با کیفیت تری با تعرفه های دولتی به مردم عزیز ارائه کنیم.
وی همچنین ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پژوهشی و اقدامات مهم در حوزه غذا و دارو را از جمله نظارت بر مراکز دارویی و کارخانه ها، رفع کمبودهای دارویی و نظارت موفق و مستمر که دلیلی شد بر انتقال بازرسی شهرستان قم و واگذاری آن به استان مرکزی و همچنین ثبت داروی گیاهی موثر بر کرونا و ساخت کیت تشخیص همزمان دو نوع آنفولانزا و کرونا از دیگر اقدامات مهم و حیاتی دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تلاش برای دسترسی عادلانه همه مردم استان و خدمات بهداشتی و درمانی و سعی در تجهیز همه بیمارستان های استان به تخت های ویژه و بخش جراحی و اتاق عمل در سال ۹۹ یکی از اولویت های ستاد دانشگاهی بود که تا حدودی توانستیم بدان دست یابیم.
وی افزود: در حوزه بهداشتی سربازان گمنام و زحمت کشی در این مجموعه بدون کمترین توقع در دورترین نقاط و محروم ترین مناطق استان از جمله روستاهای کم برخوردار در حال خدمت رسانی هستند که ضمن تشکر از این عزیزان از زحمات شبانه روزی آنان در اجرای کامل و دقیق طرح شهید سلیمانی که منجر به کنترل این ویروس شد، تقدیر می نمایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امسال سال سختی از لحاظ مالی نیز برای مجموعه بهداشت و درمان بود چرا که شیوع کرونا در آمدها و منابع مالی دانشگاه را به شدت کاهش داد، اما با این وجود پرسنل با تمام وجود به فعالیت خود ادامه دادند و ما نیز سعی کردیم تمام مطالبات همکاران را به روز پرداخت کنیم.
دکتر جمالیان به بحث بین المللی شدن نیز اشاره کرد و گفت: در همین زمینه موفق شدیم تعدادی دانشجو را جذب که از ترم جدید مشغول به تحصیل خواهند  شد و در همین رابطه برای اولین بار کتابچه دانشگاه به زبان انگلیسی چاپ و پورتال دانشگاه نیز به  دو زبان انگلیسی و عربی مجهز شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی و غیبت مسئولین در خانه و اینکه کمتر وقت حضور در خانه و خانواده خود را داشتند تقدیرنامه های امسال به رسم ادب و تشکر به نام همسران و خانواده های آنان چاپ و تقدیم شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از زحمات همکاران حراست به خاطر حواشی کم امسال و روحانیون به دلیل ارتقای سلامت معنوی و همچنین اقدامات جهادی در سالجاری تشکر کرد.
دکتر جمالیان در پایان ضمن تبریک سال نو از تمامی معاونین، مدیران، همکاران و تمام دانشجویان، تشکل ها و احزاب ها به خاطر زحمات یک ساله و تلاش برای ارتقای جایگاه علوم پزشکی استان تقدیر و تشکر نمود.


نظر شما :