خدمت به جانبازان را وظیفه و افتخار می دانیم

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۵۹۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز را تبریک گفت.
خدمت به جانبازان را وظیفه و افتخار می دانیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع)، روز جانباز نام گذاری شده است، حضرت عباس(ع) بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی نمود، فداکاری های برادر رشید امام حسین(ع) در تاریخ بشر مانندی ندارد.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کوله بار زخم‌تان
در روز میلاد اباالفضل «ع»
سـرشار از نسیـم شفاعـت و عنایـت بـاد
سـلام بر تـو ای جـانـباز
کـه زیباترین فرصـت پـرواز را
در بالـهای شکسته‌ات میتوان یافت
حضرت باب الحوائج این صفت والا را به حد کمال دارا بودند وغیرت به وجودش سرافراز است. گرچه کربلا تجلیگاه غیرت بود و غیورترین مردان تاریخ شکوه غیرت را در آن جا به نمایش گذاشتند ولی غیرت عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت. آن بزرگوار در دفاع از حریم ولایت آنچنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد.جانباز یعنی قلّه وارستگی در اوج شکستگی و زیستن بدون دل‌ بستگی؛ جانباز، زخمی ترین غزل دیوان عشق است که در فضای ایثار منتشر می شود؛ جانباز، آلبوم تماشایی خاطرات سرخی است که از دلاورمردی های عباس گونه های وطن، به جا مانده است.
اینجانب ضمن تبریک مجدد به جانبازان عزیز و بزرگوار به خصوص این فرشتگان آسمانی از دیار آفتاب، ارائه خدمت به این عزیزان و تلاش برای کاهش آلام و دردهای باقیمانده از دوران عشق و دفاع را وظیفه و افتخار خود و مجموعه بهداشت و درمان می دانم و امیدوارم  مورد رضای خدای متعال واقع شود.


( ۱ )

نظر شما :