پیام نوروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «نوروز ۱۴۰۰»

۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۷ کد : ۱۶۰۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۳۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید را به تمامی مردم شریف استان مرکزی به خصوص خانواده بزرگ حوزه سلامت تبریک گفت.
پیام نوروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «نوروز ۱۴۰۰»

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: سال جدید را با پشت سر گذاشتن تمام سختی و مشکلاتی که کرونا برای مردم به خصوص کادر بهداشت و درمان رقم زد، آغاز می‌کنیم و امیدوارم در سال جدید و در پرتو الهی شادی و سلامتی برای همگان رقم بخورد.
متن کامل این پیام به این شرح است:

به نام خدا
در پرتو الطاف الوهیت ایزد باری تعالی در سال گذشته توانستیم تند بادها و طوفان های سهمگینی را پشت سر بگذاریم از این رو خداوندگار ازهار و ریاحین را شاکر هستم.
بی شک در این اتفاق مبین و میمون مدافعان جبهه های نظام سلامت نقش پررنگی داشتند به همین خاطر، مرهون و مدیون این خادمان و والیان نظام سلامت هستیم. 
سفید پوشان دیار جهاد و استقامت دانشگاه علوم پزشکی اراک در طی یک سال گذشته در جبهه مبارزه با ویروس منحوس کرونا علی رغم خستگی ها و محدودیت ها و کمبودها خم به ابرو نیاوردند و نور مهر و تعهدشان را بر همه بیماران تاباندند، این قهرمانان بی نام و نشان جان بر کف خدمت کرده و معنای جدیدی را به واژه تعهد وجهاد عطا کردند.
در سال گذشته همه مراکز بهداشتی و درمانی استان به ارائه خدمات خالصانه و خدا پسندانه می پرداختند و مدافعان سلامت  ایثارگری ها و جان فشانی ها و رشادت های مثال زدنی را در صحنه این گیتی به ثبت رساندند و خاطرات حماسه‌های کادر درمان در ایام دفاع مقدس را در یادها زنده کردند
در سال ۹۹ علی رغم تمامی فراز و فرود ها، تهدید ها به فرصت مبدل گردید و به صورت چشمگیر شاهد صعود به قله های پیشرفت و موفقیت در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی بودیم، با همت والای مسئولین ارجمند و همکاران دانشگاه، پروژهای بهداشتی و درمانی وسیع و عظیمی راه اندازی و بهره برداری شد.
دانشکده دندانپزشکی، سیستم جامع تصویر برداری در بیمارستان امیر کبیر، واحد شتاب دهنده در بیمارستان آیت الله خوانساری و انژیوگرافی در بیمارستان امیر المومنین و.... راه اندازی شد. 
نخستین عمل جراحی در بیمارستان مهر خنداب صورت گرفت و واحد دیالیز این بیمارستان نیز افتتاح گردید و به جد می توان گفت که دیگر در استان در مورد تخت های ویژه کمبودی نداریم.
امروزه به خود میبالیم که دسترسی عادلانه مردم مناطق محروم استان مرکزی به خدمات بهداشتی و درمانی به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن صورت می پذیرد.
در سال ۹۹، همکارانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و دیگر دوستان پشت جبهه های مبارزه، دچار مشکلات عدیده و حجم کاری بالا و طاقت فرسا شدند، اما آنچه که برای همه ما به سان زهر تلخ  بود از دست دادن همکاران والا مقامی چون حاج آقا توان، دکتر فرازی،  دکتر ساعی پور و پرسنل گران مایه ای چون آقایان محمدی، جیریایی و شهید مدافع سلامت، شهید شاه محمدی بود که از خداوند رحمان رفع درجات آن بزرگواران در بهشت أعلی خواهانیم.
در سال پیش رو برنامه جامعی در خصوص بهبود کیفیت آموزش خواهیم داشت و امیدواریم که با عنایات و الطاف آفریدگار بتوانیم بیمارستانهای سوختگی و سوانح، بیمارستان ولیعصر (عج) و زنان و زایمان را در سال آتی راه اندازی کنیم و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.
قطع به یقین با استعانت از آستان ملکوتی حضرت حق و همدلی و اتحاد بین همکاران و مسئولین در روزهای پیش رو پایان و رهایی از روزهای سخت کرونا را جشن خواهیم گرفت. 
برخود واجب میدانم که از زحمات و حمایت های بزرگوارانی همچون وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر نمکی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان مرکزی، نمایندگان مجلس اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استان، استاندار گرامی و معاونین ارجمند ایشان، فرمانداران استان، مسئولین دستگاه های اجرایی استان، فرمانده محترم سپاه روح الله استان، عزیزان ارتشی و یاران همیشه همراه نیروی انتظامی و تمامی معاونین، مدیران، اعضاء هیئت علمی و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک و... تشکر و قدردانی کنم.
اینجانب مجددا نوروز باستانی و پیوند دیرینه آدمی با تجدید حیات طبیعت که نشان از الوهیت و ربانیت یزدان است را خدمت تمامی ملت شریف سرزمین کهنم ایران بویژه همکاران، اساتید، کارکنان، دانشجویان گرانقدر تبریک و تهنیت گفته  و برای تمامی این عزیزان در پرتو ربوبیت و منزلت ایزد منان همزمان با یا مقلب القلوب و الابصار دگرگونی احوال تان به بهترین احوال را خواستارم، امیدوارم که سال پیش رو سالی لبریز از شادکامی ، خوشبختی، آرامش و امنیت برای یکایک شما عزیزان باشد.

ارادتمند شما، دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک
نوروز ۱۴۰۰


( ۱ )

نظر شما :