ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز

۰۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۶۰۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک عید نوروز به هم استانی ها، از آنان خواست تا برای کنترل کرونا در نوروز و سال جدید، پروتکل های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنند.
ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به ادامه دار بودن این بیماری و البته وضعیت شکننده شهرستان های استان، از تمام هم استانی های عزیز می خواهیم برای کمک به کادر درمان و کنترل این بیماری، شیوه نامه های بهداشتی را ایام نوروز و مراسمات مرسوم جدی بگیرند.
وی افزود: نوع جهش یافته این بیماری (انگلیسی) نسبت به نوع کلاسیک آن از شدت، قدرت و سرعت انتقال بیشتری برخوردار است و به همین جهت، دروهمی ها و میهمانی های نوروزی بهترین مکان و فرصت برای انتقال و سرایت این ویروس است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه روزی موفق به کنترل نسبی این بیماری در استان شده ایم و از شروع موج چهارم جلوگیری کرده ایم، اما یک سهل انگاری ساده و کوچکترین غفلت می تواند زحمات یک ساله به خصوص کادر درمان و مدافعان سلامت را بر باد بدهد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: هم استانی های گرامی اگر مسافرت نوروزی خود را حذف و یا از رفتن به هر گونه دورهمی یا میهمانی پرهیز نمایند، کمک بزرگی را به کادر خسته بهداشتی و درمانی و البته ریشه کنی این ویروس خواهند کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا که از کادر درمانی شروع شده و تا پایان سال به تزریق همگانی منتج می شود، اگر پروتکل های بهداشتی را در کنار تزریق واکسن رعایت کنیم، مطمئنا از شر این ویروس و بیماری خلاص شده و جشن ریشه کنی را خواهیم گرفت.


( ۱ )

نظر شما :