هوای اراک نامناسب برای تمامی گروه ها

۰۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۶۰۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هوای سه شهر اراک، ساوه و شازند در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته اند.
هوای اراک نامناسب برای تمامی گروه ها

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، بیان کرد: وزش باد و طوفان شدید از روزهای گذشته در بیشتر مناطق استان مرکزی آغاز شده و غبار و آلودگی بر فراز آسمان شهرهای مختلف استان ایجاد کرده است.
وی افزود: با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سه شهر اراک، ساوه و شازند در صبح پنجشنبه در وضعیت ناسالم هستند.
وی تاکید کرد: طبق آمار، عدد شاخص کیفیت آلودگی، ۱۸۸ برای اراک، ۲۳۳ برای شازند و ۱۵۳ برای ساوه لحاظ شده است که برای تمامی گروه های سنی خطرناک و ناسالم می باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی شدید هوا، مردم استان مرکزی علی الخصوص سه شهر اراک، ساوه و شازند حتی المقدور در منزل بمانند.
وی تاکید کرد: گروه‌های سنی پرخطر از جمله سالمندان و بیماران قلبی عروقی بیماران ریوی و بیماران زمینه ای و کودکان نیاز است که بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند و تمامی مردم به هنگام خروج ضروری از منزل از ماسک های مناسب استفاده کنند.
جمالیان تصریح کرد: بهتر است که در این دوران از مایعات فراوان استفاده شود و لبنیات و سبزیجات و میوه جات بیشترای در سبد خانوار گنجانده شود.
وی در پایان یادآور شد: ضرورت دارد مردم به‌ویژه گروه‌های حساس سنی در خانه بمانند و از حضور و تردد در فضای باز بپرهیزند چون ذرات گرد و غبار کوچک هستند و می‌توانند با ورود به دستگاه تنفسی باعث آسیب تنفسی شوند.


( ۱ )

نظر شما :