بازگشت دلیجان به وضعیت زرد

۰۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۶۰۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۴
شهرستان دلیجان که هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود، به حالت زرد یا خطر متوسط برگشت.
بازگشت دلیجان به وضعیت زرد

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین اعلام وضعیت کرونایی و رنگ بندی شهرستان های استان، 9 شهرستان در وضعیت زرد، 1 شهرستان در وضعیت آبی و 1 شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های اراک، دلیجان، خنداب، کمیجان، ساوه، تفرش، زرندیه، فراهان و شازند در وضعیت زرد و شهرستان های خمین و آشتیان هم به ترتیب نارنجی و آبی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط در استان مرکزی بسیار شکننده و ناپایدار است و هر لحظه ممکن است این رنگ بندی تغییر کند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: تغیر رنگ شهرستان های استان به رعایت و یا عدم توجه مردم آن شهرستان بستگی دارد و این دو یعنی پروتکل های بهداشتی و نوع دسته بندی مناطق از لحاظ شرایط کرونایی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از مردم خواست از دید و بازدید و سفرهای غیرضروری، بکاهند و کادر بهداشت و درمان را که بعد از گذشت یک سال مبارزه سخت و نفس گیر خسته و ناتوان شده اند، یاری نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم در رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی همت کنند، امیدواریم امسال این بیماری منحوس را ریشه کن نماییم، اما اگر کوچکترین غفلت و سهل انگاری صورت گیرد، امکان بازگشت و شروع موج ها و پیک های بعدی نیز وجود دارد.


( ۳ )

نظر شما :