جوانان با خودباوری می توانند فعل ما می توانیم را به درستی صرف کنند

۰۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۶۰۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تبریک مجدد هفته جوان گفت: جوانان این مرز و بوم نشان دادند با هوش و ذکاوت بالای که دارند می توانند در بسیاری از بحران ها، کشور را نجات دهند.
جوانان با خودباوری می توانند فعل ما می توانیم را به درستی صرف کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: هفته جوان که امسال به نام جوانان پیشرو در کنترل بیماری کرونا نامگذاری شده، می تواند فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه خودباوری و بالا بردن و تقویت اعتماد به نفس این قشر از جامعه که به گفته بزرگان آینده کشور را رقم می زنند، باشد.

وی بیان کرد: شعار روزشمار شنبه 7 فروردین این هفته (جوان، خودباوری، معتقد به اصل" ما می توانیم") است که با توجه به شرایطی که برای کشور و استان مرکزی پیش آمده، باید گفت جوانان با روحیه جوانی و نیرویی که دارند می توانند با تکیه بر اصل ما می توانیم، جامعه را در بسیاری از مشکلات به خصوص از شر این بیماری مهلک خلاص کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها رمز موفقیت و رسیدن به این مهم، تقویت روحیه خودباوری جوانان است که حلال بسیاری از مشکلات حال حاضر است که وظیفه بزرگ ترها به خصوص مسئولین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به نقش موثر جوانان در فرهنگ‌سازی پیشگیری و مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: جوانان مانند سایر اقشار جامعه می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و فرهنگ‌سازی‌ در موضوعات مرتبط با ویروس عملکرد موثری داشته ‌باشند.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: با توجه به روحیه و ویژگی‌های جوانان که تمایل به شرکت در دورهمی‌ها و تفریح زیاد دارند، ویروس کرونا مشکلاتی را برای آن‌ها نیز بهوجود آورده و محدود شده‌اند، ولی شاید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباط‌گیری با دوستان، انجام ورزش‌ در خانه و با استفاده از ظرفیت‌های طبیعت و ورزش‌هایی مانند کوهنوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوان تا حدی از آسیب‌های پیش آمده جلوگیری کرد.


نظر شما :