نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا جدی است

۰۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۶۱۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت تداوم عادی انگاری ها و دست کم گرفتن کرونا، موج چهارم گریبان گیرمان خواهد شد.
نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا جدی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال ۹۹ در شرایط شیوع کرونا آغاز شد، اما متاسفانه خیلی از مردم توصیه‌های بهداشتی، عدم سفر و دید و بازدید را جدی نگرفته اند.

وی بیان کرد: تعطیلات نوروزی موجب شده تا سفرها آغاز شوند، ازدحام در سطح شهر، همچون بازار و مراکز خرید و ... عدم توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در رفتار مردم دیده می شود.

وی تاکید کرد: همه این موارد خطر وقوع پیک چهارم و البته ورود کرونای انگلیسی به استان مرکزی را افزایش می‌دهد، اما این نگرانی وجود دارد که به دلیل کم توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی، شرایط شهرهای بزرگ این استان بویژه اراک تغییر کند و پیک چهارم را رقم بزند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: نگرانی از گرفتار شدن در موج چهارم شیوع کرونا، بزرگترین چالش کادر بهداشت و درمان است ولی متاسفانه گویا با توجه به هشدارهای فراوان همکاران، به نظر می رسد که زنگ خطر آن هنوز به گوش شهروندان نرسیده و برخی ها این هشدارها و زنگ خطر را نمی شنوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آغاز واکسیناسیون کرونا نباید مردم را نسبت به ریشه کنی سریع این ویروس خوش‌بین سازد، چراکه باید در نظر داشت که حتی اگر در همین لحظه نیز به اندازه کل جمعیت کشور و استان، واکسن وارد شود، اثربخشی فرآیند واکسیناسیون چندین ماه طول خواهد کشید.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از شهروندان کرونا را فراموش کرده و نوعی عادی انگاری نسبت به این بیماری در سطح جامعه بوجود آمده که بسیار خطرناک است، افزود: در حال حاضر مشکل عدم رعایت فاصله اجتماعی در سطح جامعه وجود دارد و افراد تصور می‌کنند همین که ماسک بزنند می توانند در مراکز تجمع و شلوغ و دورهمی ها  حاضر شوند و این در حالی است که کارایی ماسک زمانی به حد مطلوب می رسد که رعایت فاصله اجتماعی هم حفظ شود.

دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه بدون شک اگر این بی توجهی و غفلت ادامه داشته باشد، احتمالا به زودی گرفتار موج چهارم کرونا خواهیم شد، موجی که می‌تواند خسارات بیشتری برای استان به دنبال داشته باشد، از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی که مکررا توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود را رعایت کنند.


نظر شما :