رفتن به دل طبیعت رفتن به استقبال کرونا است

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۶۲۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به مردم استان مرکزی گفت: روز سیزده فروردین را در خانه بمانید تا شرایط بد تر نشود.
رفتن به دل طبیعت رفتن به استقبال کرونا است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، هر گونه دورهمی و تجمع در بوستان ها و فضای سبز استان مرکزی ممنوع بوده و نیاز است که مردم و سایر ارگان ها در این زمینه همکاری لازم و اقدامات مربوطه را انجام دهند.
وی بیان کرد: آیین "سیزده به در" هر چند نشان از آشتی با طبیعت دارد، اما با توجه به آمار افزایشی مبتلایان کرونا که نشات گرفته از افزایش رفت و آمدها در تعطیلات نوروز بود، در صورت دیدار با طبیعت، دیدار با کرونا نصیب مان خواهد شد.
وی تاکید کرد: سیزده فروردین در خانه می مانیم تا کرونا وارد خانه هایمان نشود چراکه در خانه ماندن بسیار بهتر از گره زدن سلامتی با کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم عزیز استان در این امر مهم ما را یاری نمایند و به خاطر یک روز تفریح و خوش گذرانی، سلامتی خود و عزیزان را در معرض خطر قرار ندهند.
دکتر جمالیان گفت: تجربه ۱۳ ماهه این اپیدمی به ما ثابت کرده که برای حفظ سلامتی باید مدتی بسیاری از عادات را به فراموشی بسپاریم و بسیاری از عادات را ترک کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به آغاز موج چهارم این بیماری در استان و نارنجی شدن سه شهرستان و زرد شدن و شکننده بودن سایر شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: آمار مبتلایان در پیک چهارم به دلیل جدی نگرفتن مردم و عدم توجه به توصیه ها و تاکیدات مسئولین بهداشتی و درمانی در ایام نوروز و قبل از آن، با شیب بسیار تندی در حال افزایش است و اگر این غفلت در روز طبیعت نیز ادامه داشته باشد، در روزها و هفته های پایانی فروردین باید منتظر یک بحران و آمار شدید ابتلاء و مرگ و میر بود.
دکتر جمالیان در پایان مردم را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تحمل شرایط فعلی دعوت کرد و از آنان خواست تا با صبر و شکیبایی روزهای پیش رو را نیز سپری کنند تا هرچه زودتر از شر این ویروس و بیماری خلاص شویم.


( ۳ )

نظر شما :