بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده بیمارستان آیت الله خوانساری اراک تا تابستان

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۶۲۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۵۴
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی این مرکز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده بیمارستان آیت الله خوانساری اراک تا تابستان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آذین احمری افزود: با پیگیری های مستمر دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه و سایر مسئولین استانی، فضای نصب این دستگاه در سال ۹۹ آماده و مجوزهای احداث و نصب گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث فضای نصب و آماده سازی این دستگاه بالغ بر ۳ الی ۳/۵ میلیارد تومان هزینه برده است.
وی افزود: بخش رادیوتراپی این مرکز از سال ۹۰ با نصب اولین دستگاه شتاب دهنده خطی که مخصوص پرتو درمانی، بیماران سرطانی بوده، به بهره برداری رسید.
وی تاکید کرد: با گذشت ۱۰ سال از نصب اولین دستگاه و بروز شدن تکنولوژی این دستگاه ها، یکی از بهترین و مجهزترین دستگاه ها وارد این مرکز می شود و امیدوارم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ این دستگاه به بهره برداری برسد و وارد چرخه درمانی شود.
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در ادامه خاطرنشان کرد: عدم آسیب زدن به بافت های سالم بدن در حین مراحل انجام کار با دستگاه به بیمار از مهمترین مزیت های این دستگاه پیش رفته و بروز دنیا است.
دکتر احمری در پایان گفت: با آغاز به کار و بهره برداری از این دستگاه، صف انتظار بیماران برای پرتو درمانی کم می شود و عملا مرکز درمانی و آموزشی آیت الله خوانساری اراک به یکی از مجهزترین مراکز درمانی سرطان در کشور تبدیل و خدمات ارزنده ای به بیماران استان و حتی استان های دیگر نیز ارائه می دهد.


( ۱ )

نظر شما :