شایع شدن کرونای انگلیسی در استان مرکزی

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۶۲۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۷۰ درصد تست های کرونا، نشان از وجود ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی است.
شایع شدن کرونای انگلیسی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان که میهمان برنامه تلویزیونی اینک بهار شبکه آفتاب بود، بیان کرد: بیمارستان های استان با کادر مجرب و با بروزترین و کامل ترین تجهیزات در حال ارائه خدمت هستند، اما اگر مردم همانند قبل عید  و ایام نوروز، غفلت بورزند و به توصیه های کادر بهداشت و درمان عمل نکنند، مجبور خواهیم بود بیمارستان های دیگر را به سانتر کرونا اضافه کنیم.
وی افزود: برای مهار ویروس کرونا تعامل خوب میان مردم و اجرای صحیح سیاست گذاری ها، ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: ای کاش با رعایت پروتکل های بهداشتی سال نو را به گونه ای بهتر آغاز می کردیم.
دکتر جمالیان گفت: یکی از نگرانی های ما حضور گسترده مردم در روز طبیعت و در فضاهای سبز و بوستان ها است و لذا خواهشمندیم که مردم به هیچ وجه در این روز با توجه به شرایط کنونی استان، در بوستان ها گرد هم جمع نشوند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی، رستوران ها نیز بهتر است به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند. 
وی در ادامه ناقلین بی علامت را به بمب های ساعتی تشبیه کرد و گفت: طیف علائم این بیماری از عوارض گوارشی همچون اسهال و استفراغ، علائم سرماخوردگی، علائم شدید تنفسی و حتی بی علامتی متفاوت است.
وی افزود: مردم در صورت احساس هر گونه علائم مشکوک نظیر تنگی نفس، سرفه های مداوم و تب پیشرونده به مراکز ۱۶ ساعته و یا پایگاه های جامع سلامت مراجعه نمایند.
دکتر جمالیان گفت: شیب افزایشی که امروزه شاهد آن هستیم نتیجه مسافرت ها و مهمانی ها و مراسم های پرتجمعی است که اخیرا برگزار شده چرا که در کنار استفاده صحیح از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و رعایت قرنطینه کامل برای بیماران ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: طبق آخرین مطالعات صورت گرفته، عفونت مجدد (ابتلا مجدد) در جوامع مختلف به صورت میانگین دو درصد گزارش شده است، اما نیاز است افرادی که مبتلا و یا واکسینه شده اند، پروتکل های بهداشتی را تا مهار کامل این ویروس همچنان رعایت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: ماسک های پارچه و طبی هر دو مناسب بوده، اما مهم ترین وجه این است که به صورت صحیح و مناسب استفاده شوند و پوشش کافی جلوی دهان و بینی بعمل آید و از دست زدن مکرر به ماسک پرهیز شود، نیاز است که ماسک های طبی پس از ۶ ساعت تعویض شوند و در صورت رطوبت یا آغشته شدن به ترشحات تنفسی حتما تعویض گردند.


( ۷ )

نظر شما :