وارد موج چهارم کرونا شدیم / زنگ خطر به صدا درآمد

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۶۲۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه باید گفت در هفته های آینده روند ابتلا در بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر این بیماری احتمالا صعودی است.
وارد موج چهارم کرونا شدیم / زنگ خطر به صدا درآمد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: تاکنون سه موج را گذرانده ایم و زمانی که در بیمارستان ها شرایط را مشاهده می‌کنیم، هم توان تیم درمان در حداکثر خود استفاده شده و هم ترس موج چهارم به مراتب بیشتر از موج‌های قبلی است.

وی با اشاره به اینکه، موج چهارم کرونا نسبت به موج های قبلی شتاب بیشتری دارد، بیان کرد: در حال حاضر اراک از نظر وضعیت رنگ بندی کرونایی قرمز است، اما اگر در سایر شهرستان ها هم مردم مراعات نکنند، ممکن است رنگ بندی آن مناطق نیز دچار تغییر و تحول شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر تست های گرفته شده، وجود کرونای انگلیسی را گزارش می دهند و اینکه سرعت و قدرت انتقال کرونای انگلیسی از نوع معمولی و کلاسیک آن بیشتر است، شیوع این ویروس جهش یافته می‌تواند منجر به موج خیلی وحشتناکی شود.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید تماس و مواجه با دیگران در داخل یا بیرون منزل به صورت تفریح، مسافرت، نزدیکی با همکاران در محل کار، در منزل آشنایان و ... را به عنوان یک وظیفه عمومی کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید از ماسک استفاده کنیم و به صورت مرتب دستان خود را با آب و صابون بشوییم و حتما حفظ فاصله گذاری اجتماعی به میزان ۲ متر را رعایت کنیم، همچنین استفاده از دو ماسک متفاوت برای افراد بهتر است، اما یک ماسک هم کفایت می‌کند.

معاون درمان دنشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوروز امسال کاملا زیر سایه کرونا بود، اما متاسفانه برخی، به توصیه ها و خواهش های مکرر مسئولان و کادر درمان اعتنایی نکردند و عملا آغاز موج چهارم را بلافاصله بعد از تعطیلات رقم زدند.

دکتر صادقی در پایان تاکید کرد: امیدواریم کرونا برای هیچ یک از هم استانی هایمان مشکلی پیش نیاورد و خانواده ای را داغدار نکند، اما واقعیت چیز دیگری است چراکه با کوچکترین غفلت این ویروس، نفوذ کرده و انسان ها را به کام مرگ می کشاند.


نظر شما :