۱۰ برابر شدن بیماران دلیجانی در هفته دوم فروردین

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۶۲۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۳
رییس شبکه بهداشت و درمان دلیجان گفت: آمار بیماران کرونایی در دلیجان نسبت به هفته اول فروردین، ۱۰ برابر شد.
۱۰ برابر شدن بیماران دلیجانی در هفته دوم فروردین

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: این افزایش چندین برابری و سریع، غافلگیر کننده است و یک زنگ خطر جدی برای شهرستان دلیجان به شمار می آید.

وی بیان کرد: بیماران کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی دلیجان در هفته نخست فروردین ماه جاری ۲ نفر بود که اکنون شمار این بیماران به ۱۹۴ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: 10 بیمار مبتلا به کووید19، این شهرستان اکنون در بیمارستان امام صادق(ع) بستری هستند و  ۱۶۸ نفر نیز در منزل بستری شده و خدمات می‌گیرند.

دکتر فردوسی افزود: این شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و با توجه به شواهد موجود احتمال قریب الوقوع تغییر رنگ بندی و افزایش محدودیت‌های تردد و فعالیت اصناف می‌رود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در ادامه خاطرنشان کرد: برپایی دورهمی‌های خانوادگی و افزایش سفرهای نوروزی به دلیجان در کنار عادی انگاری مردم و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از دلایل مهم خیز بزرگ بیماری کرونا در این خطه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان از برگزاری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند و در صورت خروج ضروری از منزل نیز باید از ماسک استفاده کنند، گفت: با توجه به افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، کودکان به شدت در معرض خطر ابتلا هستند.


( ۱ )

نظر شما :