دو رقمی شدن مبتلایان کرونا در شازند

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۶۲۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شازند از دو رقمی شدن تعداد مبتلایان در این شهرستان بعد از تعطیلات نوروز خبر داد.
دو رقمی شدن مبتلایان کرونا در شازند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ گفت: تعداد مبتلایان در شهرستان شازند به دلیل مهمان پذیر بودن به خصوص از استان های جنوبی کشور، روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: از رهگیری و شناسایی ۵ بیمار در روز به بیماریابی روزانه ۸۵ مورد رسیده ایم که برای شهرستانی با وسعت، حجم و جمعیت شازند بسیار خطرناک و یک هشدار جدی است.
وی تاکید کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۴۹۰۰ تست سریع و ۲۵۰۰ تست pcr انجام شده که از این تعداد تنها در دو هفته ی اخیر ۱۸۰ مورد مثبت از طریق تست pcr شناسایی شده است.
دکتر واعظ با اشاره به اینکه ۶ بیمار تا روز گذشته در بیمارستان این شهر بستری بودند گفت: با توجه به اینکه اکثر بیماران و مبتلایان، به صورت قرنطینه در منزل دوران درمان خود را سپری می کنند، نیاز است هم بیماران و هم خانواده و اطرافیان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا از شرایط فعلی عبور کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در ادامه خاطرنشان کرد: اکثر مبتلایان به کرونا را واریانت انگلیسی تشکیل می دهد، به طوریکه ۶۰ الی۷۰ درصد مبتلایان، از نوع انگلیسی است.
وی در پایان افزود: با توجه به سرعت و قدرت بالای انتشار این ویروس به خصوص نوع انگلیسی و همجواری و نزدیکی با اراک که در وضعیت قرمز قرار دارد، اگر مردم جدی نگیرند، رنگ بندی کرونایی شازند از زرد به نارنجی و قرمز تغییر خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :