آغاز واکسیناسیون کرونای بیماران سرطانی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۶۲۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۰۰
رییس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: واکسیناسیون ۵۰۰ بیمار سرطانی استان مرکزی آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون کرونای  بیماران سرطانی

به گزارش وبدا مرکزی، دکتر آذین احمری افزود: این واکسیناسیون با هدف ایمن سازی بیماران اولویت دار، آغاز شده و در دو مرحله و با فاصله زمانی سه هفته انجام خواهد پذیرفت.
وی تاکید کرد: بیماران سرطانی در سه بخش اولویت بندی شده‌اند تا با مراجعه به بیمارستان آیت‌الله خوانساری واکسن کرونا را رایگان دریافت کنند.
دکتر احمری تصریح کرد: اولویت اول شامل بیمارانی است که در دوره فعال شیمی درمانی قرار دارند، اولویت دوم شامل بیمارانی است که رادیوتراپی می‌شوند و در نهایت اولویت سوم بیمارانی هستند که دوره درمان آنان به پایان رسیده و می توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: اطلاع‌رسانی به جامعه هدف بیماران سرطانی در مرحله اول شامل بیمارانی می‌شود که به بیمارستان خوانساری مراجعه فعال دارند و در مرحله دوم بیمارانی که در حال پیگیری درمان هستند.
وی افزود: بیماران سرطانی برای دریافت واکسن کرونا باید برگه گواهی پاتولوژی همراه داشته باشند و اگر بیمار در حال درمان است باید برگه تایید پزشک را برای دریافت واکسن ارایه کند.
پیش از این معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از دریافت واکسن ۱۰۰ نفر از بیماران دیالیزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داده بود.
گفتنی است تاکنون علاوه بر کادر بهداشت و درمان، سالمندان استان نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.


( ۳ )

نظر شما :