سالمندان و گروه های پرخطر مراقب باشند

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۶۲۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سالمندان و افرادیکه بیماری زمینه ای دارند در موج چهارم کرونا بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
سالمندان و گروه های پرخطر مراقب باشند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق پیش بینی ها و سرعتی که انتشار این ویروس در موج چهارم دارد، میزان مرگ و میر در روزهای پیش رو به شدت افزایش خواهد یافت.
وی افزود: میزان چرخش این ویروس به قدری است که اگر در یک خانواده یک نفر مبتلا شود، مطمئنا کل اعضا درگیر خواهند شد و این مشکل مجموعه بهداشت و درمان را دو چندان خواهد کرد.
وی تاکید کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال گذشته و تعطیلات نوروزی شاهد حجم بالایی از ترددها و سفرها و دید و بازدیدها و دیگر کارهای غیرضرور بودیم که همین امر باعث آغاز موج چهارم که بسیار سهمگین تر از سه موج قبلی است، شده است.
وی خاطرنشان کرد: جاده های استان مرکزی جزء سومین جاده پرتردد کشور بود و مسافران زیادی در آن تردد کردند و همچنین تعداد بسیار زیادی از مراسم عروسی در اعیاد شعبانیه و عزا در این مدت زمان برگزار شد، علاوه بر این موارد شلوغی های پایانی سال در مراکز خرید، بازار سرپوشیده و پاساژها عاقبت خوشی برایمان نداشت و امروز ما حصل آن، موج چهارم کرونا است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: در حال حاضر شهرستان اراک در وضعیت قرمز، شهرستان های خمین، ساوه، زرندیه و آشتیان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد به سر می برند.
دکتر جمالیان افزود: وضعیت شهرستان های دلیجان، خنداب، تفرش و شازند بسیار نگران کننده است و عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری مردم با سرعت زیادی می تواند این شهرستان ها را نیز در وضعیت قرمز و بحرانی تر قرار دهد.
وی در پایان از مردم استان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، حافظ سلامتی خود و خانواده و همچنین کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میر باشند.


( ۲ )

نظر شما :