منحنی رو به رشد موج چهارم کرونا

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۵ کد : ۱۶۲۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۸
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: متاسفانه بعد از اتمام تعطیلات نوروزی در اثر رفت و آمدهای مکرر و تماس های اجتماعی وارد موج چهارم کرونا شده ایم که با گذر زمان تعداد مبتلایان و بستری ها رو به افزایش است.
منحنی رو به رشد موج چهارم کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی منصوری در برنامه رادیویی جوان از صدای شبکه آفتاب، افزود: رفت و آمدهای مکرر، تماس های اجتماعی، دورهمی ها، سفرهای نوروزی و شرکت در مراسم های  مختلف باعث پدیدار شدن موج چهارم کرونا بعد از تعطیلات شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به پدیدار شدن کرونای انگلیسی و قدرت سرایت و انتقال پذیری بیشتر ویروس جهش یافته، باید گفت که در استان مرکزی بیشتر موارد شناسایی شده از نوع واریانت انگلیسی می باشد.

وی افزود: در نوع انگلیسی با توجه به قدرت سرایت و انتقال پذیری بیشتر علائم به صورت حادتری نسبت به کرونای چینی پدیدار گشته و در نتیجه تعداد موارد بستری و به طبع مرگ‌و‌میر افزایش می یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه کرونا پیر و جوان و بزرگ و کوچک نمیشناسد، گفت: تحقیقات و مطالعات اخیر حاکی از این بوده که کرونای انگلیسی بیشتر سنین پایین‌تر و جوانان را مبتلا می کند.

دکتر منصوری تصریح کرد: بیماری کرونا از دو طریق مستقیم که به صورت تماس با فرد آلوده و یا ناقل است به افراد انتقال پیدا می کند که عمدتاً بیماران از طریق مستقیم مبتلا شده و از طریق غیر مستقیم تماس با سطوح آلوده نیز افراد می توانند بیمار شوند، پس لزوم شست و شوی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بیشتر از گذشته اهمیت می یابد.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان گفت: یکی از بهترین روش های پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک می باشد، اما باید توجه کرد که ماسک طبی چند بار استفاده نبوده و باید در صورت استفاده بعد از ۲ الی ۳ ساعت و یا نهایت ۶ ساعت تعویض گردد، زیرا محیط مرطوب که در اثر تنفس در ماسک ایجاد شده جایگاه مناسبی برای رشد و انتقال ویروس می باشد، همچنین باید توجه نمود که از دست زدن به ماسک و جابجا کردن آن خودداری کرد.


( ۳ )

نظر شما :