کارت قرمز کرونا به ۵ شهرستان استان مرکزی

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۶۲۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با قرمز شدن چهار شهرستان دیگر، تعداد شهرستان های قرمز کرونایی استان مرکزی به ۵ شهرستان رسید.
کارت قرمز کرونا به ۵ شهرستان استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و دلیجان در آخرین اعلام رنگ بندی مورخ 16 فروردین ماه به رنگ قرمز درآمده اند و در وضعیت هشدار و بحران به سر می برند.

وی افزود: همچنین مابقی شهرستان ها از جمله آشتیان، کمیجان، خنداب، شازند، محلات و فراهان و تفرش در وضعیت نارنجی و بسیار شکننده قرار دارند و ممکن است هر لحظه به رنگ قرمز و بحرانی تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: سرعت فراگیری خیز چهارم به دلیل شیوع کرونای انگلیسی بیشتر بوده و باید نهایت دقت را به کار برده تا هم استانی ها دچار مشکل نشوند.

دکتر جمالیان گفت: هم اکنون تعداد کثیری بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که روند موجود نگران کننده است، چرا که در صورت تداوم وضعیت، تخت خالی برای درمان بیماران نخواهد بود و با اختلالی جدی در ارائه خدمات درمانی سایر بیماران مواجه می شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز پیک چهارم و در آستانه‌ ماه مبارک رمضان  بودن، امید است که تمامی بندهای بهداشتی توسط مردم رعایت شود تا اوضاع به مراتب بدتر نگردد.

وی در پایان یادآور شد: افراد مثبت کرونایی نباید در جوامع و اجتماعات مختلف حضور پیدا کنند که براساس قانون جرم است و دستگاه قضایی می‌تواند با کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به صورت مجرم برخورد کنند.


( ۳ )

نظر شما :