زمان رسیدن به قله موج چهارم کرونا اصلا مشخص نیست

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۶۳۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۰
معاون درمان وزارت بهداشت که به اراک سفر کرده بود، گفت: ادامه پیک کرونا و کنترل آن، وابسته به تصمیمات مسئولین و رفتار اجتماعی مردم دارد.
زمان رسیدن به قله موج چهارم کرونا اصلا مشخص نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین اراک(سانتر کرونا)، بیان کرد: تعداد تست ها و میزان مثبت شدن  نتیجه آنان به شدت رو به افزایش است.
وی افزود: کرونای انگلیسی در کل کشور پخش شده و استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده، البته در اواخر سال ۹۹ و دو هفته سال جاری شرایط پایداری در استان مرکزی حاکم بود، ولی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ورق برگشت و استان مرکزی، دچار بحران موج چهارم شده است.
وی تاکید کرد: میزان مثبت شدن تست ها در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های تنفسی بیش از ۶۰ درصد شده و در بیماران بستری در بخش بیش از ۸۰ درصد گزارش شده است و این یعنی گرفتار شدن در منجلاب پیک چهارم.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این بازدید تسلط کادر پزشکی و پرستاری کاملا به چشم می خورد و این نشان از تلاش و برنامه ریزی شبانه روزی، رییس، معاونین و مدیران و همه همکاران دانشگاه علوم پزشکی دارد.
دکتر جان بابایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک عملکرد قابل قبولی در سه موج قبلی داشت و امیدواریم در این پیک نیز با توجه به استفاده از تجارب ماه های گذشته و توان بالای نیروی انسانی، از این بحران نیز به سلامت عبور کند. 
وی یادآور شد: مشکل کمبود تخت در تمام دنیا به دلیل غافلگیر شدن حوزه سلامت، به یک مشکل و چالش جدی مبدل شده و در کشور ما نیز بر اساس تخت های موجود و ظرفیت های باالقوه، برنامه ریزی شده چرا که در غیر اینصورت سر ریز بیماران منجر به اختلال در روند  درمان بیماران کرونایی و سایر بیماران می شود.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ویروس کرونا  همچنان بعد از گذشت بیش از یک سال، برای کادر بهداشت و درمان ناشناخته است و همین امر باعث شده نیاز به یادآوری، اصلاح و بازگو کردن فرایندهای گوناگون در کشور و بین استان های مختلف به خصوص در شرایط بحران و حساس، احساس شود.
وی افزود: این موج بسیار جدی تر از موج قبلی است به طوریکه انتشار و قدرت سرایت بسیار سریع و خطرناک تری نسبت به نوع کلاسیک خود دارد، پس بنابراین افراد جامعه باید سعی کنند، با ماندن در منزل و رعایت پروتکل های بهداشتی از آلودگی  و چرخش بیشتر  این ویروس در محیط های عمومی و بین یکدیگر جلوگیری کنند.
دکتر جان بابایی در پایان افزود: تا زمان رسیدن جامعه به سطح کامل ایمنی با تزریق واکسن، تنها راه مقابله و کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همکاری مردم است.


( ۲ )

نظر شما :