رعایت چهار اصل در مقابله با کرونا

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۶۳۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۰
رییس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با توجه به وضعیت قرمز اراک و چند شهرستان و پیک چهارم کرونای جهش یافته رعایت چهار اصل برای مقابله با این ویروس ضروری است.
رعایت چهار اصل در مقابله با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، فضیله درد شیخ ترکمانی در برنامه رادیویی جوان از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: در حال حاضر شهر اراک و چهار شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز و سایر شهرستانها در وضعیت نارنجی هستند که در این موارد رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم بوده چراکه اگر کمی سهل انگاری در پیش گرفته شود، پیک چهارم تمامی جوانب زندگی افراد را مختل می کند.

وی تاکید کرد: در مکان های پر ازدحام و در برخورد با سایر افراد علی الخصوص گروه های پرخطر و سالمندان استفاده مداوم از ماسک صحیح ضروری است.

وی افزود: در اماکن عمومی و مراکز خرید رعایت فاصله اجتماعی چه با فروشندگان و چه با سایر افراد علاوه بر استفاده از ماسک ضروری بوده، همچنین زمانی که از چرخ دستی و سبدها در فروشگاه ها استفاده می شود، پوشیدن دستکش ضروری است و باید اطمینان حاصل شود که این  چرخ ها به خوبی گندزدایی شده و پس از اتمام خرید باید دستکش ها در مکان های مناسبی که برای دفع آنها در نظر گرفته شده، تعبیه شوند.

وی ضمن اشاره  به اینکه آلودگی ویروس کرونا از طریق دست به چشم، دهان، بینی منتقل شده شستشوی دست ها حائز اهمیت دانست و گفت: شستشوی دستها امری ضروری است که باید بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، ۲۰ ثانیه کامل و دقیق انجام شود.

ترکمانی در پایان گفت: فرق موج چهارم کرونا با موج های قبلی در این است که کرونای انگلیسی در حال چرخش بوده و قدرت سرایت و انتقال بسیار بالایی دارد بنابراین پروتکل های بهداشتی که در طی این یک سال به مردم آموزش داده شده باید بسیار بهتر از قبل رعایت شود تا بتوانیم سلامتی خود و اطرافیان را حفظ کنیم.


( ۴ )

نظر شما :