حال و خیم مبتلایان کرونایی در فراهان

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۶۳۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: اکثریت بیماران کرونایی با حال عمومی بسیار نامطلوب در بیمارستان بستری می شوند.
حال و خیم مبتلایان کرونایی در فراهان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد رضا حجتی بیان کرد: مهمانی های نوروزی و مراسم های مختلف و همچینن سفرهای غیرضرور نوروزی، مهمترین دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان در این شهرستان شده است.

وی افزود: تنها بیمارستان این شهرستان (فرهنگ خسروانی) تقریبا پر است و تخت خالی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ۲۲ بیمار مثبت قطعی، تنها در 2 روز  شناسایی شدند که این نشان دهنده سرعت انتقال این ویروس که از نوع جهش یافته آن (انگلیسی) است که برای شهرستان فراهان با این وسعت و جمعیت بسیار خطرناک است و یک هشدار جدی به شمار می آید.

دکتر حجتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در منطقه تاکنون ۲۹۳۲ تست pcr انجام شده که ۷۰۲ بیمار مثبت از این طریق شناسایی شده اند، همچنین ۶۵۰ تست rapid نیز انجام گردیده که از این روش نیز ۴۷ بیمار مثبت به ثبت رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فراهان در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ بیمار قطعی کرونا در بخش های عادی بستری بوده و ۶ بیمار نیز مشکوک به کرونا می باشند و ۳۲ نفر نیز به صورت قرنطینه در منزل توسط همکاران بهداشتی پیگیری می شوند.

وی به نزدیکی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: از مردم انتظار می رود در این ماه نیز،پروتکل های بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت و از برگزاری بسیاری از دورهمی ها و دادن افطار و تجمعات خانوادگی بپرهیزند، تا از این موج نیز عبور کنیم.


( ۱ )

نظر شما :