‌واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۶۳۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون واکسن اسپوتنیک روس، سینوفارم چین و بهارات هند را به منظور ایجاد ایمنی در استان، از وزارت بهداشت دریافت و توزیع کرده ایم.
‌واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: اپیدمی ناشناخته کرونا باعث شد که زمان ساخت واکسن برای این ویروس منحوس در جهان بسیار طولانی شود از طرفی یک واکسن باید کارایی و ایمنی لازم را برای حفظ سلامت و جلوگیری از ایجاد بیماری در افراد داشته باشد.

وی تاکید کرد: سه واکسن اسپوتنیک روس، سینوفارم چین و بهارات هند که همگی مورد تایید وزارت بهداشت بوده، در مراحل مختلفی به استان مرکزی وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۹۳۰ نفر با واکسن اسپوتنیک روس واکسینه شدند، گفتنی است که ۱۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش مراکز نگهداری و تعدادی از جانبازان نیز با واکسن روسی ایمن شدند.

وی بیان کرد: کادر بهداشت و درمان جزو خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند و برای ۸۵۰ نفر از این عزیزان تا به امروز واکسن بهارات هندی تزریق گردیده است.

وی تاکید کرد: در حال تدوین و ساماندهی واکسیناسیون ۱۳۴۰ نفر از اعضای کادر بهداشت و درمان هستیم که تعدادی نیز برای نظام پزشکی در نظر گرفته شده است.

دکتر علیمحمدی در ادامه بیان کرد: ۴۸۰ نفر از پاکبانان و پرسنل آرامستان به واسطه شغل خطیری که دارند، با واکسن سینوفارم چینی واکسینه شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیماران خاص جزو گروه‌های پرخطر بوده، گفت: سلامتی گروه های پرخطر برای ما قابل توجه است و تا به امروز ۷۳۰ نفر از بیماران خاص، دیالیزی و سرطانی با واکسن سینوفارم چینی ایمن شده اند.

وی تاکید کرد: تفاوت این سه واکسن تنها در نام و نوع برند آنها بوده و تمامی آنها مورد تایید وزارت بهداشت می باشند و به منظور ایجاد ایمنی تایید شده اند بنابراین مردم فریب اخبار دروغین و کذب سودجویان در فضای مجازی نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: امیدواریم تا اواخر بهار ۱۴۰۰ با تولید واکسن ایرانی و واردات بیشتر واکسن های خارجی بتوانیم اکثریت افراد را واکسینه کنیم و تا آن زمان به صبر و شکیبایی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمندیم.


( ۳ )

نظر شما :