توسعه بین الملل سازی دانشجویی

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱ کد : ۱۶۳۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه اراک ارتقاء و توسعه در جذب دانشجویان خارجی است.
توسعه بین الملل سازی دانشجویی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیئت رئیسه مورخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، بیان کرد: نباید بحران کرونا باعث شود که اهداف دیگر دانشگاه به فراموشی سپرده و یا کنار گذاشته شوند، برای اینکه تمامی چرخ های دانشگاه حرکتی رو به جلو داشته باشند، نیاز است که با تقویت روحیه همدلی و تعامل میان اعضای هیئت علمی و پرسنل نقاط قوت و پتانسیل‌های موجود را تقویت و نقاط ضعف را رفع نماییم.

متولی سلامت استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰ دانشجو خارجی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: نظرات بازخوردهای این ۳۰ دانشجو می‌تواند گامی موثر برای توسعه بین الملل سازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث بین الملل سازی امسال برای دانشگاه ما اهمیت بسزایی دارد و از تمامی معاونین خواهشمندم که در این راستا نهایت تلاش خود را به کار بگیرند چرا که استان مرکزی باید در این حوزه نیز سربلند باشد.

دکتر جمالیان تصریح کرد: یکی از موارد مهم دیگر که امسال باید سرلوحه کارمان قرار بگیرد بحث اعتباربخشی ۶ وجهی بوده که از سوی وزارت بهداشت به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و برای این اعتباربخشی معاونت های آموزشی پژوهشی توسعه و دانشجویی نقش پررنگ تری دارند، اما نباید به صورت تک بعدی به این مسئله نگاه کنیم، بلکه باید در فکر توسعه و تقویت تمامی واحدها باشیم و نیاز به همکاری تمامی معاونت ها است.

وی ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی می باشد، گفت: در طی سالیان متوالی بحث آلودگی های صنعتی و پیرو آن آلودگی هوا موضوع مهمی است که روی سلامت مردم این استان تاثیر گذاشته و طرح پژوهشی آلودگی هوا در سال گذشته آغاز گردیده است و امیدواریم که این پژوهش بتواند به تمامی سوال های ما پاسخ دهد و در این امر، دانشگاه علوم پزشکی اراک حرف نخست را بزند.

وی در ادامه تکمیل کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک اعضای هیئت علمی متعهد و مجربی دارد اما نیاز است که در کنار آموزش و ارائه خدمت ،بر روی مسائل پژوهشی نیز بیشتر از گذشته تمرکز شود چرا که برای پیشرفت نیاز است خودمان را با تکنولوژی های جدید و به روز هماهنگ سازیم‌ زیرا انزوا و گوشه گیری برای ما مورد قبول نیست.

متولی سلامت استان تاکید کرد: یکی از موفقیت های دانشگاه در سال گذشته بحث دانشگاه نسل ۳ با همکاری معاونت غذا و دارو و معاونت پژوهشی بود که باعث گردید صنایع استان بیشتر از گذشته در همکاری با دانشگاه قدم بردارند و آرزوی قلبی مان این بوده که بتوانیم در جهت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی استان با تمامی،صنایع، سازمان ها و ارگانها تعامل دوطرفه بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: در سال جاری باید ارتباط تنگاتنگ و بیشتری با گیرندگان ارائه خدمت که شامل مردم ،بیماران ،دانشجویان و ...بوده، صورت گیرد. ظرفیتها و پتانسیل های مطلوب و بسیار خوبی همچون دفتر نهاد و افراد دلسوزی همچون حاج آقا حسنوند در این دانشگاه وجود دارند که ساعتها بدون خستگی  پای درد و دل افراد نشسته و انتقاد ها را گزارش می‌دهند، امید می‌رود که بتوانیم این ارتباط را در تمامی حوزه‌ها گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: برای پیشرفت و ریل‌گذاری بهتر اهداف نباید تنها وابسته به قوانین باشیم و نیاز است  که بیشتر از سالهای قبل از اختیارات خودمان جهت پیشبرد اهداف و افزایش ارتقای عملکرد فارغ التحصیلان، استفاده نماییم چراکه هدف این مجموعه ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات است.


نظر شما :