تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت فراررسیدن روز جهانی بهداشت

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۶۳۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۳
دکتر سید محمد جمالیان با تبریک روز جهانی بهداشت به همه همکاران و تلاشگران معاونت بهداشت، گفت: نامگذاری روزی در جهان به نام بهداشت توسط سازمان جهانی بهداشت نشان از اهمیت و جایگاه این حوزه دارد.
تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت فراررسیدن روز جهانی بهداشت

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر ساله سازمان جهانی بهداشت در روزی مشخص، این روز را با شعاری خاص به مردم جهان تبریک گفته و راه پر پیچ و خم بهداشت و درمان را به همگان یادآوری می کند.

سازمان جهانی بهداشت شعار امسال را علیرغم لطمه های سنگین و بیرحمانه ویروس کرونا بر پیکر زخم خورده و کم جان جهان "ایجاد جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه" نامیده است؛ این نامگذاری نه به اشتباه بلکه در وجاهت، صباحت و هوشمندی هر چه تمام تر است چرا که هر قدر توزیع عادلانه تری را در منابع بهداشتی و امکانات درمانی شاهد باشیم سریع تر می توانیم بر روزهای تاریک این ویروس منحوس نور بتابانیم و جهانی سلامت تر خواهیم داشت.

در راستای جهانی سلامت، پرده نشینان کوی ترقب از دردمندان بالاخص سپید پوشان دیار جهاد و استقامت بیمارستان های امیرالمومنین(ع)، آیت الله خوانساری، ولی عصر(عج) و دیگر مراکز درمانی استان مرکزی بیش از یکسال است که با  تاسی از سیره و منش حضرت زینب (س) به اموری چون بهداشت، درمان، نظارت و گند زدایی و... استمرار می ورزند، در شرایط ویروس منحوس کرونا  که کمتر کسی حاضر به صیانت از جان بیماران می شد، این ارجمندان چشم هایشان را بر روی خطرات بستند و پروانه وار به دور شمع حیات بیماران این سو و آن سو رفتند و سلامتی و عشق را مهمان قلب های پژمرده کردند.

اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی بهداشت به همه خادمان و والیان سازمان ها و مراکز بهداشتی فعال در سراسر جهان بویژه تمامی مدیران، معاونان، اعضای هیئت علمی، متخصصان، پزشکان، پرستاران، کارشناسان، بهورزان، کارآموزان و کارورزان و... مراکز درمانی استان مرکزی؛ توفیق روز افزون، جاری شدن جویبار رحمت و مغفرت الهی در زندگی و تقرب به علو درجات دارالسلام نعیم را برای تمامی این والامقامان خواستارم  چرا که بی شک دست‌هایی که شفا می دهند در شبستان حضرت یگانه شایسته مقام الوهیت، از لبهایی که دعا می خوانند پارسا ترند. به امید روزی که هیچ فردی در سراسر جهان به علت فقر و استیصال و ناعدالتی از امکانات بهداشتی درمانی محروم نگردد، قطعا آن روز امواج دریای سلامتی در چشمان تک تک افراد جهان به خروش در می آید و فروغ درخشان خورشید سلامتی، در لبخندهای سرخ شان هویدا خواهد شد.

از آغاز شیوع این بیماری نیروهای بهداشتی شبانه روز تلاش کردند و همگان نقش و تاثیر بهداشت را بیش از پیش درک کرده و اهمیت و جایگاه بهداشت روز به روز برای همه در حال روشن تر شدن است، اینان همچون سربازان گمنام بدون هیچ چشم داشتی به صورت جهادگونه و جهادی در جهت کنترل این بیماری و ارتقای سطح سلامت همنوعان خود تلاش کرده و تا ریشه کنی کامل این بیماری و ویروس از حرکت بازنخواهند ایستاد.


( ۱ )

نظر شما :