آمادگی کامل بیمارستان امیرکبیر برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۶۳۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۲
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک گفت: پیرو تصمیمات اتخاذ شده، دو بخش چشم و گوش و حلق و بینی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
آمادگی کامل بیمارستان امیرکبیر برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اسماعیل مشیری بیان کرد: روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا به صورت چشم گیری در حال افزایش است و ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شده است.
وی تاکید کرد: پیرو تصمیمات اتخاذ شده ستاد استانی کرونا و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیمارستان امیرکبیر به عنوان مرکز دوم وارد چرخه ارائه خدمت به بیماران کرونایی شده است.
وی تاکید کرد: دو بخش چشم و گوش و حلق و بینی با ۵۰ تخت و کادری مجرب و متعهد و بهترین و بروزترین تجهیزات در آمادگی کامل قرار دارد.
وی در ادامه بیان کرد: با عنایت دکتر سید محمد جمالیان و معاونین دانشگاه، بخش تصویربرداری این مرکز بروز شده و یکی از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های MRI و CT در این مرکز تعبیه شده که کمک بسزایی در ارائه خدمت به بیماران کووید ۱۹ خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به اینکه پایه اصلی درمان این بیماران اکسیژن است، گفت: در حال حاضر یک دستگاه اکسیژن ساز در این مرکز وجود دارد که احتمال می رود کفایت کافی وجود داشته باشد.
وی در ادامه افزود: ۴ تخت ویژه نیز برای موارد احتمالی بیماران بدحال در نظر گرفته شده اما اگر تعداد بیماران بدحال افزایش یابد، از ظرفیت بخش ویژه بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر اصلی و مگا icu خوانساری استفاده می گردد.
متخصص بیهوشی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه گفت: بخش اطفال ۲ با ۱۰ تخت برای اورژانس های چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی در نظر گرفته شده است که خللی در ارائه خدمات درمانی به این دو گروه صورت نگیرد.
دکتر مشیری با اشاره به اینکه بیماری کرونا سن و سال نمی شناسد، تاکید کرد: طبق آخرین گزارش، ۴ نفر از اطفال مشکوک به کرونا بوده که اگر مثبت بودن آنها قطعی گردد در اتاق های ایزوله و کاملا جداگانه از سایر اطفال تحت نظر قرار می گیرند.
رییس بیمارستان امیرکبیر در پایان گفت: آنچه که در حال حاضر حائز اهمیت است رعایت نکات بهداشتی است، گرچه بازار واکسن کرونا امروزه بسیار مطرح است اما باید بدانیم واکسن کرونا نیز تا حد معینی ایمنی ایجاد می کند و رعایت پروتکل های بهداشتی حرف نخست را می زند.


( ۲ )

نظر شما :