بیمارستان امام علی کمیجان، کرونایی شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۶۳۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: با شروع پیک چهارم کرونا و افزایش چشمگیر میزان مبتلایان، در حال حاضر کل بیمارستان این شهرستان در اختیار بیماران کرونایی می باشد.
بیمارستان امام علی کمیجان، کرونایی شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی بابایی بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته شرایط نسبتا پایداری در شهرستان حاکم بود، اما متاسفانه در ایام نوروز و پس از آن رفته رفته، اوضاع بدتر و اکنون در شرایط وخیمی به سر می برد.
وی افزود: علیرغم توصیه های فراوان و تاکید همکاران پزشکی به منع دید و بازدید و مسافرت های نوروزی و عدم ترددهای غیر ضرور برخی از هموطنان بدون توجه به سلامتی خود و دیگران اقدام به انجام کارهای پرخطر نمودند که نتیجه آن افزایش روز به روز تعداد مبتلایان و تغییر رنگ لحظه به لحظه شهرستان کمیجان شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر به طور قطعی مثبت و ۶ نفر نیز مشکوک به کرونا هستند، گفت: از آغاز اپیدمی کرونا تعداد ۲۵۷۲ تست pcr انجام شده که ۷۶۲ مورد مثبت شده است.
دکتر بابایی افزود: با اضافه شدن امکان تست rapid، تعداد ۱۰۰۴ نمونه سریع انجام شده که ۱۴۷ مورد مثبت بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کمیجان گفت: از آغاز سال جدید تاکنون ۱۹۲ تست pcr انجام شده که به مثبت شدن ۴۳ مورد و ۷۰ مورد مثبت با انجام ۳۳۹ تست rapid منجر شده است.
وی در ادامه یادآور شد: موج چهارم کرونا به دلیل بیشتر شدن سهل انگاری و عادی گرفتن مردم و البته چرخش نوع انگلیسی کرونا بسیار سهمگین تر و خطرناک تر از موج های قبلی است.  
دکتر بابایی در پایان با تاکید بر اینکه آینده این شهرستان بستگی به رفتار مردم دارد، از  آنان خواست تا پروتکل های بهداشتی و محدودیت های ایجاد شده را جدی بگیرند و در بهبود شرایط تاثیر گذار باشند.


( ۱ )

نظر شما :