اضافه شدن بیمارستان امیرکبیر به گرداب کرونا

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۲۸ کد : ۱۶۳۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت سانتر اصلی کرونا بیمارستان امیرکبیر به عنوان مرکز دوم وارد چرخه درمان کرونا شده است.
اضافه شدن بیمارستان امیرکبیر به گرداب کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، بیان کرد: با توجه به حجم بسیار بالای میزان مبتلایان و بستری بیماران کرونایی، بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر اصلی ظرفیت آن تکمیل و از تخت های اکسترا نیز استفاده شد.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: از امروز بیماران کرونایی به مرکز دوم که بیمارستان امیرکبیر بوده، منتقل شدند و دو بخش این مرکز با آمادگی کامل با ۵۲ تخت و دستگاه اکسیژن ساز برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی فعال است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته تلاش کردیم که مرکز تصویربرداری این بیمارستان را بروز و مجهز سازیم و با توجه به دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن پیشرفته و به روزی که در این مرکز وجود دارد، قابلیت عکسبرداری نیز مهیا است.
دکتر جمالیان تصریح کرد: شرایط امروز ما حاصل سهل انگاری گذشته بوده و زندگی فردای ما وابسته به رفتارهای امروز است پس اگر امروز دیر بجنبیم آینده ای که از آن نگران هستیم رخ می دهد و به روزی میرسیم که خدمات درمانی ما پاسخگوی نیازهای مردم نخواهد بود و توان بستری دیگر وجود نخواهد داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: پیش بینی می شود که ظرفیت این مرکز نیز در طی ۴۸ ساعت تکمیل گردد و باید در صدد اضافه کردن مراکز سوم و چهارم باشیم، بنابراین نیاز است که مردم استان مرکزی با جدیت و دقت بسیار بالا در رعایت پروتکل های بهداشتی مجموعه بهداشت و درمان استان را یاری نمایند.


( ۱ )

نظر شما :