جمع آوری سریع اطلاعات موجب عملکرد به موقع می شود

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۷ کد : ۱۶۳۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۵
رییس کمیته اپیدمیولوژی کشور گفت: تیم واکنش سریع اطلاعات را سریعاً جمع آوری کرده و با گزارش به موقع سعی در رفع چالش های موجود دارد.
جمع آوری سریع اطلاعات موجب عملکرد به موقع می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حمید سوری در نشستی با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مورخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، بیان کرد: در تیم واکنش سریع در واقع سریعا باید اطلاعات جمع آوری گردد، بازدید و بررسی شده و سریع به وزیر بهداشت اطلاع داده شود.
وی تاکید کرد: دکتر نمکی همراه و همگام با ما بوده و باید از حسن اعتماد ایشان حداکثر استفاده را بکنیم و پاسخگوی اعتمادشان باشیم.
وی افزود: گروه ما نتایج نسبتا خوبی را در طول زمان مختلف کسب نموده و از تخصص های گوناگونی در این گروه عضو هستند چرا که مسائل مربوط به کرونا نیازمند رویکردی همه جانبه و واکنش سریع است. 
وی بیان کرد: معمولا تحقیقاتی که انجام می گیرد، در گروه با همفکری به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود تا استنتاج های همه جانبه و واقع بینانه از دیدگاه های مختلف داشته باشیم.
دکتر سوری تصریح کرد: هدف ما ارزیابی شرایط بوده تا از آنچه می گذرد اطلاعات مستقیم و بی واسطه را استنتاج کنیم و به سمع و نظر مقام عالی وزارت برسانیم و از تجربیات خوب و موفق استان های مختلف بهره مند بشویم تا بتوان آن را در سطح کشور  گسترده کنیم .
وی با اشاره به اینکه ویژگی اپیدمی کرونا دینامیک بوده و استاتیک و ایستا نیست، گفت: این اپیدمی بیماری ادامه دار بوده ولی ادامه آن نیز پیشرونده و نوسانی بوده  به همین دلیل تقدم و تاخر اتفاقاتی که رخ می دهد، در کشور همزمان نبوده و  برخی استان ها زودتر تجربه ای را کسب کرده و برخی استان ها دیرتر آن را تجربه می کنند.
رییس کمیته اپیدمیولوژی کشوری در ادامه تکمیل کرد: همین امر باعث می شود که با یک تبادل اطلاعات، ایده ها و تجربیات بتوانیم تصمیمات جامع تری را اتخاذ کنیم . 
وی خاطرنشان کرد: حضور ما در شهر اراک به منظور استفاده از تجربیات متقابل همدیگر است و چالش ها و نواقص احتمالی به جناب دکتر نمکی منعکس گردد و در حد توان این چالش ها با رفع گردند.
وی تاکید کرد: واکسیناسیون باید در استان تقویت شود، تعداد دوز تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی اراک ممکن است کفایت نکند که این موضوع به  اطلاع وزیر رسانده می شود. 
وی تصریح کرد: براساس مقدورات و توانایی  تصمیمات گرفته می شود. 
وی افزود: گزارش ها باید جنبه تحلیلی داشته باشند چرا که براساس تفسیرها و تحلیل هایی که از دل دیتاها استخراج شده، با یک همفکری و همراهی می توان گزینه های مناسب تر برای قدم های بعدی اتخاذ کرد.
وی تاکید کرد: ما مردمان ۱۴ ماه گذشته نیستیم که تجربه و آشنایی نداشته باشیم تحقیقاتی که انجام شده و تجربیاتی که بدست آمده و همفکرهای که در سطح کشور انجام میگیرد بسیار کمک کننده است.
سوری در پایان متذکر شد: در واقع ما قربانی سیاست های غلطی بوده که خارج از  سیستم سلامت اخذ میشود  از جمله سفرهای اخیر،که علیرغم مخالفت های شدید و آشکاری که با موضع گیری رسمی وزارت بهداشت همراه بود و امروزه اثرات و تبعات سوء آن به دوش کادر بهداشت و درمان می باشد.


نظر شما :