تقویت بهداشت، تقویت سلامت

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۶۳۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: با تقویت حوزه بهداشت می توان علاوه بر ارتقاء سلامت بار درمان را کم نمود‌.
تقویت بهداشت، تقویت سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمد دوست در بازدید رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی تیم همراه از مراکز درمانی اراک، گفت: همانطور که در حوزه درمان نقاط قوت و چالش هایی وجود دارد در حوزه بهداشت که حرف نخست را در اپیدمی هایی چون کرونا می زند نیازمندیم که با حمایت های همیشگی و بیشتر وزارت بهداشت بتوانیم علاوه بر حفظ سلامت مردم و ارتقاء آن از ابتلا به بیماری ها، پیشگیری و از انجام هزینه های گزاف درمانی جلوگیری نماییم.
وی افزود: بهداشت مقدم بر درمان است و هر زمان که رعایت اصول بهداشتی میان مردم کمرنگ شوند، علاوه بر تهدید سلامت مردم و ایجاد بیماری، بار کاری زیادی بر همکاران درمانی وارد می‌شود.
وی تاکید کرد: کمرنگ شدن نکات بهداشتی در هفته‌های گذشته میان مردم باعث شد که وارد موج چهارم کرونا شویم و با توجه به همزمانی کرونای انگلیسی در کنار کرونای کلاسیک و قدرت سرایت بالای آن، متاسفانه ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شده و این هشدار را به مردم استان مرکزی می‌دهیم که اگر در رعایت پروتکل های بهداشتی دیر بجنبند دچار عوارضی می‌شوند که ممکن است هرگز جبران شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک در پایان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها شاید کمی سخت باشد اما می‌توان با پایبندی به آن ها از عوارض سنگین این اپیدمی دور ماند و سلامتی و جان خود و عزیزانمان را حفظ کنیم.


نظر شما :