ماندن در منزل، ماندن در شرایط ایمن

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۶۴۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۵
فوق تخصص بیماری های ریوی و تنفسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این شرایط بحرانی ماندن در منزل یعنی ماندن در شرایطی ایمن و به دور از کرونا.
ماندن در منزل، ماندن در شرایط ایمن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رامیز کامرانی، بیان کرد: موج چهارم کرونا با سرعت بسیار زیادی در تمام نقاط کشور و استان پخش شده و ظرفیت بیمارستان ها را تکمیل نموده است.
وی تاکیدکرد: در تمامی بخش های عادی و بخش های مراقبت های ویژه تخت ها مملو از بیماران کرونایی بوده و در شرایط مناسبی قرار نداریم، توصیه اکید این است افرادی که در چند روز اخیر دورهمی مهمانی و یا سفر داشته‌اند حتی الامکان تا چند روز در منزل قرنطینه باشند زیرا ممکن است ناقلین بدون علامتی باشند که در چند روز آتی علائم بیماری در آنها آشکار می شود‌ و با توجه به نوع جهش یافته ویروس میزان سرایت پذیری آن بسیار بالاتر از نوع کلاسیک است.
دکتر کامرانی تاکید کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در منزل و همچنین رعایت قرنطینه کامل برای افرادی که خدمات را سرپایی دریافت نموده حائز اهمیت است چراکه ایمنی افراد یکسان نیست و ممکن است بیماری برای گروه های پرخطر کشنده و یا همراه با عوارض زیادی باشد.
فوق تخصص بیماری های ریوی و تنفسی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله ایمن پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و اجتناب از هرگونه مراسم بسیار ضروری بوده تا بتوانیم با کمترین مرگ و میر و ضرر و زیان این موج را به پایان برسانیم.


( ۳ )

نظر شما :