بیمارستان پرتوی، سوانح و سوختگی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۱ کد : ۱۶۴۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان پرتوی، سوانح و سوختگی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای و در ارتباط تصویری و از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
بیمارستان پرتوی، سوانح و سوختگی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: این بیمارستان در دو طبقه شامل اورژانس سوختگی و پرتویی، بخش سوختگی و استریل ساخته شده و دارای 2 اتاق عمل مجزا و مجهز است.

وی افزود: در طبقه همکف و در بخش اورژانس سوختگی 11 تخت بستری و در اورژانس پرتویی 5 تخت تعبیه شده و به مراجعین خدمات رسانی می کند.

وی تاکید کرد: در طبقه اول نیز 9 تخت بستری سوختگی، تجهیز شده که در کنار بخش استریل به بیماران و مراجعین ارائه خدمت خواهد نمود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: طبقه دوم این بیمارستان نیز تاسیسات و دستگاه های هواساز نصب شده تا کاملا کامل و مجزا باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در این بیمارستان 2 اتاق عمل کاملا مجزا ساخته شده است، گفت: با راه اندازی این مرکز و اتاق عمل، دیگر نیازی به مراجعه هم استانی ها برای درمان و خروج آنها از اراک و استان نیست و این مرکز درمانی می تواند علاوه بر ارائه خدمت به مردم استان مرکزی، به استان های همجوار نیز خدمت رسانی کند.

وی افزود: متراژ کل این مرکز درمانی 3 هزار و 100 متر  به اضافه 300 متر موتورخانه است که از شهریور سال 96 آغاز و فروردین امسال به بهره برداری رسید.

وی گفت: این پروژه در 3 قرارداد ساختمانی و موتورخانه و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان ساخته و افتتاح شده است.

وی ضمن تشکر از سازمان انرژی اتمی و نیروگاه خنداب در کمک و حمایت از ساخت و تجهیز این مرکز درمانی، خاطرنشان کرد: در قرارداد نخست که شهریور سال 96 با مبلغ 61 میلیارد ریال منعقد شد، پس از 18 ماه و پیشرفت 50 درصدی پروژه ادامه کار با پیمانکار خاتمه و طی قرار دادی جدید، ادامه روند ساخت و تکمیل پروژه از سر گرفته شد.

وی تاکید کرد: در قرارداد دوم که دی ماه سال 98 و با اعتباری بالغ بر 73 میلیارد ریال بسته شد، کار با قدرت ادامه یافت تا  امروز شاهد به ثمر نشستن این پروژه باشیم.

دکتر جمالیان گفت: قرارداد موتور خانه نیز به صورت مجزا با هزینه ای بالغ بر 91 میلیارد ریال منعقد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: هزینه ساخت این پروژه بالغ بر 30 میلیارد تومان است که با احتساب هزینه ای تکمیل تجهیز ساختمانی (حدود 5 میلیارد) و محوطه سازی (5 میلیارد) به بیش از 40 میلیارد تومان خواهد رسید که البته این رقم به غیر از تجهیز تجهیزات درمانی از جمله تخت ها می باشد.


( ۴ )

نظر شما :