پذیرش بیماران سوانح سوختگی از ماه آینده

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۶۴۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۷
استاندار مرکزی گفت: با افتتاح اورژانس سوانح و سوختگی اراک از ماه آینده به بیماران مورد نیاز، خدمات مورد نظر ارائه خواهد شد.
پذیرش بیماران سوانح سوختگی از ماه آینده

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در حاشیه افتتاح اورژانس پرتوی و سوانح و سوختگی که با حضور مدیران ارشد استانی و حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انرژی اتمی و استانداری ساخته و آماده به کار شده است.
وی افزود: در این مرکز درمانی به بیمارانی که دچار سوانح و حوادث سوختگی شده و همچنین مصدومان ناشی از تشعشعات پرتویی خدمات مناسبی ارائه خواهد شد.
وی تاکید کرد: اورژانس پرتوی و سوانح سوختگی اراک دارای ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت ویژه برای بیماران پرتوی می باشد که با راه اندازی این تعداد تخت علاوه بر پوشش اراک و استان مرکزی امکان ارائه خدمت به مراجعین استان های دیگر نیز فراهم می شود.
استاندار مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات نصب و تجهیز موتورخانه تا ۱۰ روز آینده به اتمام می رسد و امیدواریم تا ماه آینده نیز کار پذیرش بیماران و مداوای هموطنان در این مرکز آغاز شود. 
آقازاده در پایان به بهره برداری از فاز دوم آب سنگین خنداب هم اشاره کرد و گفت: این فاز یا ترکیبات آب سنگین یا دوتره، که مصارف پزشکی نیز دارد تا پیش از این به دلیل تحریم های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، از خارج وارد و در اکثر اوقات نیز با کارشکنی مواجه می شد که امروزه و با دستیابی به این پیشرفت، کشور در این زمینه بی نیاز شد.


( ۱ )

نظر شما :