بررسی راهکارهای جدید درمان و کنترل ویروس کرونا

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۸ کد : ۱۶۴۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است که از تجربیات بیمارستان های مختلف کشور به منظور تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف استفاده بیشتری کرد.
بررسی راهکارهای جدید درمان و کنترل ویروس کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در ویدیو کنفرانسی با دکتر عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری و با حضور اعضای هیات علمی و گروه های داخلی، بیهوشی و عفونی بیان کرد: بیش از یکسال است که با این بیماری کرونا دست به گریبان هستیم و به علت ناشناخته بودن ویروس در کل دنیا، هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و درمان ها حمایتی می باشند.
وی افزود: در طی این یکسال شاهد بودیم که همواره پروتکل های درمانی، دارویی و بستری و ترخیص همواره به روز می شوند و تمامی دانشگاه ها و بیمارستان ها مطابق با آخرین دستورات و پروتکل ها اقدامات خود را انجام می دهند که این کار همکاران را با توجه به فشارهای روانی و روحی وارده، دو چندان می کند، اما هدف اصلی ما ارتقا سلامت بیماران است.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: هدف برگزاری کنگره های آموزشی مختلف در زمان های گوناگون در اقصی نقاط کشور، میزان بهبودی، کاهش مورتالیتی و کاهش تعداد روزهای بستری در بخش های عادی و ویژه می باشد چرا که تفکرات گروه وسیعی از متخصصان قطعا موثر از تعداد اندک آنهاست.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: علائم بالینی کرونا در افراد متفاوت گوناگون بوده و متخصصان طبق این علائم و یافته های بالینی و استنادات آزمایشگاهی برای بیماران دارو تجویز می نمایند، همچنین اندیکاسیون بستری و ترخیص نیز طبق پروتکل و علائم بالینی بیماران می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: با گروه های متنوعی از داروها روبرو هستیم که هر کدام پروتکل خاص خود را دارند و اعضای هیأت علمی و متخصصان تنها و تنها بر اساس پروتکل و گایدلاین و علائم بیماران، داروها را تجویز می نمایند تا بیماران مطلوب ترین نتیجه را کسب نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: نیاز است که نگاه ویژه تری به مقاومت آنتی بیوتیکی بعد از کرونا شود، همچنین حفاظت و ایمنی بیماران و عوارض بیماری مسئله جدی است که امیدواریم با همفکری بیشتر بتوانیم بهتر از قبل این امور را کنترل کنیم.


( ۴ )

نظر شما :