افزایش ماندگاری بیماران بستری در موج چهارم

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۷ کد : ۱۶۴۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ماندگاری بیماران کووید ۱۹ در پیک چهارم این بیماری در استان مرکزی افزایش یافته و از پنج روز در پیک‌های گذشته این بیماری به هفت روز رسیده‌ است.
افزایش ماندگاری بیماران بستری در موج چهارم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان بیان کرد: با توجه به اینکه اراک در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا قرمز شده با شهرهای عادی تفاوتی نداشته و می‌طلبد که با نصب دست نوشته شهرداری در شهر زمینه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم فراهم شود.

وی افزود: مدیران استان مرکزی طبق قانون آنگونه که باید برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وارد نشده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که این مهم در آینده نارضایتی مردم را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیروهای درمانی نیروهای مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان، کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم نارضایتی فرمانداران را به همراه داشته‌ است.


( ۳ )

نظر شما :