کنترل کرونا نیازمند همکاری گروه های بالینی است

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۱۶۴۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۲
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا، نیازمند همکاری تمام گروه های بالینی هستیم.
کنترل کرونا نیازمند همکاری گروه های بالینی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نادر زرین فر در جلسه مشترک گروه عفونی و گروه داخلی با مسئولین دانشگاه، بیان کرد: تداخل درگیری ها در بیمار کرونایی باعث شده تا به حضور دیگر گروه ها نیز برای درمان نیاز شود.

وی افزود: به عنوان مثال فردی که مشکل ریوی داشته و یا مبتلا به دیابت بوده و سپس کرونا می گیرد، می بایست متخصصین مربوطه به صورت همزمان به درمان بیمار بپردازند.

وی به عدم ثبت نام رزیدنت ها و دستیاران گروه عفونی در سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ویزیت هایی که در بخش ها صورت می گیرد فراتر از آستانه تحمل و توان همکاران گروه های عفونی است به طوریکه تنها 5 دستیار سال چهارم، 1 دستیار سال سوم و 2 دستیار سال دوم در این گروه باقی مانده و فعالیت می کنند.

دکتر زرین فر یادآور شد: چرخش رزیدنت ها در بخش عفونی امری معمول بوده که متاسفانه بعد از شیوع کرونا، این اقدام متوقف شده و همین اقدام ساده مشکلاتی را در پی داشته است.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تنها 9 اینترن در مراکز درمانی مشغول به کار هستند که از مسئولین تقاضا داریم به تعدا آن ها در دوران اپیدمی افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه به وجود 4 رزدینت در هر شیفت احساس نیاز می شود، گفت: در هر دو بیمارستان امیرکبیر و خوانساری به 2 رزیدنت برای کمک و کاهش فشار و البته ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر نیاز است.

دکتر زرین فر در پایان به آزمون پیش روی دستیاران و درگیری همکاران و مواجه آنان با بیماران کرونایی و احتمال عدم آمادگی لازم برای این آزمون اشاره کرد و از مسئولان خواست تا حتی الامکان با برنامه ریزی صحیح، شرایط را برای بهتر شدن وضعیت فراهم کنند.


نظر شما :