جوان ۳۴ ساله اراکی با اهدا اعضای بدن خود به هموطنان جانی دوباره بخشید

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۶۴۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۸۶
اعضای بدن مرحوم رضا خانمحمدی به دلیل مرگ مغزی و با رضایت خانواده، اهداء شد.
جوان ۳۴ ساله اراکی با اهدا اعضای بدن خود به هموطنان جانی دوباره بخشید

به گزارش وب دا مرکزی، کارشناس واحد فراهم آوری و شناسایی اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرحوم آقای رضا خانمحمدی جوان ۳۴ ساله اراکی که از توابع روستای قره کهریز قاسم آباد بود، متاسفانه در طی تصادفی سهمگین دچار تروما و مرگ مغزی شد.

سیده رضوان موسوی افزود: مرحوم خانمحمدی پس از بستری در آی سی یو بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به  بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل و فردای آن روز، دو کلیه، کبد و نسوج آن مرحوم برداشته و به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی تاکید کرد: استفاده از بیماران مرگ مغزی جهت اهدا عضو در بسیاری از کشورها انجام می شود؛ مرگ مغزی توقف کامل کلیه اعمال مغزی است، علیرغم آمار بالای مرگ مغزی در ایران بسیاری از خانواده ها بر انجام این کار رضایت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم خانمحمدی ۲۴ فروردین ماه در خانه ابدی خود آرام خواهد گرفت، به همین منظور و برای تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه مرحوم و خانواده ی محترم ایشان نمایندگانی از طرف دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

کارشناس واحد فراهم آوری و شناسایی اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ابراز امیدواری کرد: این اقدام خیرخواهانه الگویی شود برای سایر بیماران مرگ مغزی چرا که در این اقدام زمان حرف اول را می زند و به معنای واقعی کلمه "وقت طلاست" و اگر بیش از زمان مقرر بگذرد نمی توان اعضا فرد مرگ مغزی را اهدا نمود.


( ۱۴ )

نظر شما :