نقش مهم ارائه خدمات درمانی در منزل

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۶۵۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ارائه خدمات درمانی مناسب در منزل می توان از بار مراجعات به مراکز درمانی کاست.
نقش مهم ارائه خدمات درمانی در منزل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ای که با شرکت های پرستاری و ارائه دهنده خدمات درمانی در منزل داشت، بیان کرد: ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا از دغدغه های اصلی و مهم نظام سلامت می باشد.

وی افزود: در همین راستا نظام های سلامت کشورها با توجه به مشکلات مختلف به دنبال فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی در تدارکات مالی و ارتقاء کیفیت خدمات هستند.

وی تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهت درمان بیماری های مختلف از جمله حاد و مزمن که دوران نقاهت طولانی را دارند، اغلب به استفاده از پرستار و مراقب در منزل روی می آورند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت های پرستاری در منزل می توانند در این اپیدمی با ارائه‌ خدمات پرستاری و درمانی مناسب، کمک زیادی به مردم و کادر درمان کنند، چرا که بسیاری از بیماران با دریافت خدمات مطلوب در منزل می توانند بدون نیاز به بستری و مراجعه به مراکز سلامت بهبودی خود را به دست آورند و همچنین گروه های سالمند و کودکان که در معرض خطر های گوناگون هستند، از جمله افرادی بوده که می توانند بدون مراجعه به مراکز درمانی این خدمات را دریافت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در استان مرکزی شرکت های پرستاری با کادری مجرب و متعهد (پزشک و پرستار) و با داشتن تجهیزات خوب و مناسب در کنار مراکز درمانی مشغول خدمت رسانی هستند، اما با توجه به مشکلات مالی که به بخش دولتی فشار وارد کرده است، بخش خصوصی  را نیز با چالش مواجه کرده که می توان با ورود خیرین به این حوزه و جهت دهی کمک های سایر نهادها و ادارات توسط دانشگاه علوم پزشکی، تا حدودی از این مشکلات را حل کرد.

دکتر جمالیان در پایان ضمن اشاره به حمایت از این شرکت ها با هدف تقویت و ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر، گفت: برای رسیده به این مهم و تحقق هدف این شرکت ها، باید ضمن تبلیغ و معرفی این خدمات به مردم، روابط و همکاری آنان نیز با سایر شرکت های وابسته و مرتبط و داروخانه ها، آزمایشگاه ها و پزشکان و ... بیش از بیش باشد.


( ۱ )

نظر شما :