اراک دومین دانشگاه دریافت کننده دستگاه شتاب دهنده خطی VERSA-HD در کشور

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰ کد : ۱۶۵۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعد از قزوین دانشگاه ما دومین دانشگاه بهره مند از دستگاه شتاب دهنده خطی VERSA-HD است.
اراک دومین دانشگاه دریافت کننده دستگاه شتاب دهنده خطی VERSA-HD در کشور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: سال گذشته(۹۹) دستگاه های شتاب دهنده میان دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شدند و دستگاهی که به شهر اراک تعلق گرفت، جزو چهار دستگاه عالی و فوق العاده در کشور بوده و از برند الکتا می باشد.

متولی سلامت استان مرکزی، با توجه به اینکه بیمارستان خوانساری قبل از این توزیع، دستگاه شتاب دهنده برای بیمارستان سرطانی داشت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دلیل اینکه هیچگونه دستگاه شتاب‌دهنده ندارد، اولویت اول قرار گرفت و بعد از آن، دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولویت دوم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این دستگاه یکی از بروزترین و فوق العاده ترین دستگاه‌های کشور است و نوع خاصی بوده که تنها روی بافت تومورال تمرکز کرده و کمترین عارضه را برای بافت های سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان آیت الله خوانساری سال گذشته علیرغم اینکه این مرکز درگیر بیماری کرونا بود، ریاست و مدیریت بیمارستان همکاری خوبی در ساخت فضای این دستگاه با دانشگاه داشتند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

دکتر جمالیان تصریح کرد: به گفته شرکت، نصب این دستگاه نزدیک دو ماه زمان می برد و بعد از نصب بحث راه اندازی و تنظیم آن (commissioning&dosimetry) توسط یک شرکت انجام می شود و آماده برای بهره برداری نهایی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: سلامت بیماران سرطانی و نیازمند پرتو درمانی و خدمات درمانی خاص همواره مورد توجه ما بوده است و بحران کرونا مانع نشد که این عزیزان را از یاد ببریم، امید است که با نصب، راه اندازی و بهره برداری این دستگاه بتوانیم خدمات شایسته تری را به بیماران استان مرکزی و حتی استان های همجوار ارائه دهیم.


( ۳ )

نظر شما :