به صدا درآمدن آژیر خطر کرونا در تمامی مراکز درمانی استان مرکزی

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۱۶۵۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در تمامی مراکز درمانی شهر و شهرستان های استان مرکزی، تمامی ظرفیت ها تکمیل شده است.
به صدا درآمدن آژیر خطر کرونا در تمامی مراکز درمانی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در ارتباط تصویری با اخبار استان مرکزی از شبکه آفتاب، بیان کرد: تمامی ظرفیت ها و تخت ها در مراکز درمانی اشغال شده، یک بخش اضافه در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) در یک سوله ورزشی با ظرفیت ۷۰ تخت به مجموعه درمانی اضافه خواهد شد که هماهنگی ها در حال پیگیری است.

وی افزود: همچنین مقرر شده که بیمارستان های خصوصی یک بخش دیگر را وارد چرخه درمان کرونا سازند که مردم عزیز بتوانند در مراکز خصوصی پذیرش داشته باشند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در کنار مراکز خصوصی و دولتی هم استانی های عزیز می توانند با تماس تلفنی با مراکز خدمات پرستاری در منزل بدون مراجعه به مراکز درمانی و تردد در سطح شهر، از خدمات درمانی این شرکت‌ها استفاده نمایند تمامی این شرکت ها پزشک و پرستار مجرب و تجهیزات به روز داشته و خدمات را با قیمت مطلوب و مناسب در منزل به بیماران نیازمند ارائه می دهند و اگر نیاز به درمان تخصصی تر باشد، بیماران را به مراکز درمانی هدایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان مرکزی به شدت بحرانی شده علاوه بر شهر اراک مراکز درمانی در شهرستان های استان نیز ظرفیت شان تکمیل شده که قطعاً سرریز بیماران شهرستان ها به اراک اعزام می‌شوند.

وی هشدار داد: اگر این شیب افزایشی که با سرعت و شدت در حال صعود است، همین طور ادامه یابد، ظرفیتی باقی نخواهد ماند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: تاب آوری کادر درمان بسیار کم شده، خستگی جسمی و روحی بسیار زیاد در چهره پزشک و پرستار کاملاً مشهود بوده و نیاز به کمک مردم و همه ارگانها داریم که بتوانیم این اپیدمی را کنترل کرده و زودتر به پایان برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: از مردم عزیز استان تقاضامندیم که ما را در کنترل این اپیدمی یاری نمایند تا بتوانیم خدمات درمانی مطلوب تری را ارائه دهیم و این تلاش ها و جانفشانی ها تنها به خاطر حفظ سلامت مردم است.


( ۳ )

نظر شما :